به گزارش صفیر گیلان؛چهارمین نشست شورای کشاورزی شهرستان شفت در سال زراعی جاری صبح امروز با حضور مدیران دستگاه های ذیربط به ریاست فرماندار شهرستان شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد.  محمدرضا محسنی در این نشست فرارسیدن سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم  شهید مرتضی آوینی و سالروز ملی فناوری هسته ای […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛چهارمین نشست شورای کشاورزی شهرستان شفت در سال زراعی جاری صبح امروز با حضور مدیران دستگاه های ذیربط به ریاست فرماندار شهرستان شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد.

 محمدرضا محسنی در این نشست فرارسیدن سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم  شهید مرتضی آوینی و سالروز ملی فناوری هسته ای را گرامی داشت و افزود : باید همواره قدردان ایثارگری شهدا باشیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه  پس از گردشگری ، بوم گردی و ایجاد اشتغال که از اولویت های اول کار در شهرستان می باشد ؛ کشاورزی اولویت دوم  ومحور کارها در شهرستان است افزود : باید در راستای افزایش تولید بسترهای لازم برای کشاورزان به ویژه شالیکاران شهرستان را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه همه مصوبات شورای کشاورزی که در آن قید زمان مطرح نشده، مستمر است و باید همواره پیگیری گردد افزود : نشست های این شورا هر ۲ هفته یکبار برگزار می شود و گزارش های کارشناسی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

محسنی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش نزولات آسمانی ، ذخیره آب سد سپیدرود نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است افزود : با بهره گیری از ظرفیت های موجود ، هم افزایی دستگاه های دولتی ، مشارکت های مردمی و بیمه محصولات کشاورزی  کم آبی احتمالی در شهرستان شفت مدیریت خواهد شد .

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه همه امکانات شهرستان باید در اختیار مدیریت آب قرار گیرد افزود : کشاورزان  برای تامین سوخت ادوات کشاورزی می توانند از طریق سامانه اینترنتی تجارت آسان اقدام کنند و در این رابطه هماهنگی های لازم انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه لایروبی نهرهای اصلی  باید با اولویت بندی اجرا شود افزود : دستگاه های ذیربط کار ترمیم سردهنه های رودخانه ها را تسریع نمایند .

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دهیاران و بخشداران در فصل کشاورزی باید حضور میدانی خود در بین مردم  را افزایش دهند افزود : توزیع عادلانه آب و مدیریت صحیح مدیران و مسوولین محلی سبب کاهش تنش های اجتماعی و برخورد های قضایی خواهد شد.