به گزارش صفیر گیلان؛دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان گیلان با اشاره به ثبت‌نام ۱۰۰ زوج در طرح ازدواج دانشجویی سال جاری گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به دانشجویان که از طرف نهاد و به شکل کاروانی در مشهد حضور پیدا می‌کنند اهدا می‌شود. حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی صبح امروز در نشست خبری ستاد ازدواج دانشجویی […]

به گزارش صفیر گیلان؛دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان گیلان با اشاره به ثبت‌نام ۱۰۰ زوج در طرح ازدواج دانشجویی سال جاری گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به دانشجویان که از طرف نهاد و به شکل کاروانی در مشهد حضور پیدا می‌کنند اهدا می‌شود.
حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی صبح امروز در نشست خبری ستاد ازدواج دانشجویی در دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه از ۲۲ سال قبل طرح ازدواج دانشجویی در کشور کلید خورد اظهار کرد: این طرح امسال با نام «هم‌سفر تا بهشت» به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های طرح ازدواج دانشجویی تا پایان امسال انجام می‌شود افزود: طرح «هم‌سفر تا بهشت» با حضور اساتید کشوری در شهر مشهد برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه‌های کشور در زمینه جوانان بیان کرد: دانشجویان بخش عمده‌ای از جوانان را تشکیل می‌دهند و اکثر این جوانان در سن ازدواج قرار دادند و به همین دلیل حمایت از طرح ازدواج دانشجویی مدنظر قرار دارد.

ثبت نام ۱۰۰ زوج دانشجو در طرح ازدواج دانشجویی

صفوی با اشاره به اینکه جوانان سرمایه‌های کشور هستند گفت: اگر از فرصت جوانان استفاده نشود دشمن از آن‌ها استفاده می‌کند و این فرصت باعث تهدید می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار خوابگاه‌های مجردی، ایجاد خوابگاه‌های متأهلین در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: در تمامی دانشگاه‌های استان طرح ازدواج دانشجویی اطلاع‌رسانی شده است اما استقبال مزدوجین تاکنون از این طرح مطلوب نبوده است.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان گیلان با اشاره به اینکه استقبال از طرح ازدواج دانشجویی هرسال رو به نزول است افزود: تاکنون ۱۰۰ زوج در طرح ازدواج دانشجویی امسال ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام تا پایان دی‌ماه نیز ادامه دارد.

صفوی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در این طرح دانشجو بودن حتی یک نفر از زوجین کفایت می‌کند گفت: ازدواج محبوب‌ترین بنا در اسلام است و به همین دلیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تمامی هزینه‌های سفر مشهد زوجین دانشجو را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ زوج از دانشجویان ما می‌توانند در غالب کاروان دانشجویی به مشهد سفر کنند بیان کرد: سفر کاروان طرح ازدواج دانشجویی استان گیلان در تاریخ ۲۴ بهمن انجام می‌شود که تاکنون ۳۰ زوج برای اعزام کاروانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه از بهمن تا اسفند دوره‌های متعدد ازدواج دانشجویی در شهر مشهد برگزار می‌شود افزود: تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به دانشجویان که از طرف نهاد و به شکل کاروانی در مشهد حضور پیدا می‌کنند اهدا می‌شود.

صفوی با بیان اینکه شهریه دانشجویانی که در دوره کارشناسی دانشگاه آزاد هستند در همان ترمی که ازدواج کرده‌اند رایگان است گفت: دانشجویان دوره تکمیلی دانشگاه آزاد نیز از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

/فارس