به گزارش صفیر گیلان؛رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در مراسم افتتاحیه رویداد استارتاپی زیستکارگفت: ما در گیلان مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست داریم و تنها مجموعه‌ای که می‌تواند این مشکلات را حل کند خود جوانان و استارتاپ‌ها هستند‌.  وی گفت: این رویداد با هدف استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و نوآور برای […]

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در مراسم افتتاحیه رویداد استارتاپی زیستکارگفت: ما در گیلان مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست داریم و تنها مجموعه‌ای که می‌تواند این مشکلات را حل کند خود جوانان و استارتاپ‌ها هستند‌.

 وی گفت: این رویداد با هدف استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و نوآور برای حل مشکلات زیست محیطی گیلان برپا شده است.

 علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان در رویداد استارتاپی زیستکار اظهار کرد: این رویداد که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان برگزار می شود، حاصل همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و پارک علم و فناوری گیلان و بر اساس نگرش و شکل‌دهی به ایده‌های جدید برای حل مشکلات بدست جوانان است چراکه صنایع جدید دیگر نمی‌توانند بر اساس تفکرات و تصورات قبلی ما شکل گیرد و نگرش ما نسبت به کسب و کار باید متفاوت شود.

وی افزود: یکی از الگوهای موفق در کسب و کار و حرکت به سمت کارآفرینی نوآورانه، مدیریت یکپارچه نوآوری با ابزار استارتاپ‌ها است.

 

در این رویداد رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: باید نگاه ما به دانش و پژوهش در کشور تغییر یابد و نباید مسیر طراحی زندگی جوانان جامعه امروز به آزمون‌های استخدامی و هئیت علمی شدن در دانشگاه‌ها وصل باشد.

فریبرز جمالزاد، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان به برنامه‌های تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور نیز اشاره و تصریح کرد: در این سند آمده است ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی، از فناوری و ۴۰ درصد از پژوهشگران از واحدهای خصوصی باشند و این آمار بیانگر این است که چیزی حدود ۱۰ درصد سهم دولت، ۵۰ درصد سهم دانشگاه‌ها و ۴۰ درصد سهم واحدهای خصوصی هستند.

محور اصلی این رویداد در حوزه محیط زیست بود و شرکت کنندگان در این رویداد که حدودا ۱۰۰ نفر بودند میبایست ایده هایی متناسب با محورهای این حوزه شامل اکوتوریست، مدیریت پسماند، کاربرد فناوری در محیط زیست، مدیریت مصرف منابع و … که اطلاع رسانی شده بود ارایه میدادند.

پس از شروع مراسم افتتاحیه، تعداد ۳۷ ایده مطرح شد که از این میان ۱۰ ایده از طرف شرکت کنندگان مورد استقبال بیشتر قرار گرفت و کارهای تیمی و کارگاهها شروع شد. در ادامه تیمها با حضور مربیان به پرورش و نهایی کردن ایده خود جهت تبدیل به یک محصول اولیه پرداختند.

در پایان مراسم اختتامیه ۱۰ تیم به ارایه ایده خود پرداختند و از این میان سه تیم قوی سبز با ایده محوری جمع آوری زباله ها و گونه های مهاجم گیاهی از سطح تالابها با رویکرد گردشگری، SYG با ایده محوری پلتفرمی برای انتقال زباله های خانگی و شهری و دهیاب با ایده گردشگری روستایی جهت رونق اقتصادی در روستاها به ترتیب اول تا سوم شدند.