به گزارش صفیر گیلان؛مهندس عظیم بلبل آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با پیش بینی مشکلات پست های انتقال و فوق توزیع استان پیش از پیک بار سال گذشته (۱۳۹۷) و با در نظر گرفتن محدودیت های مالی صنعت برق ، […]

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس عظیم بلبل آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با پیش بینی مشکلات پست های انتقال و فوق توزیع استان پیش از پیک بار سال گذشته (۱۳۹۷) و با در نظر گرفتن محدودیت های مالی صنعت برق ، به منظور جلوگیری از بارگذاری بیش از حد برخی از پست ها، اقدام به شناسایی و برنامه ریزی برای جابه جایی تعدادی از ترانسفورماتورها بر اساس میزان بارگیری و ظرفیت مربوطه بین پست های انتقال و فوق توزیع کم بار و پر بار صورت گرفت.

وی افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان موفق شد با صرف هزینه کمتر در مقایسه با خرید ترانسفورماتور یا توسعه پست ها دستاورد ارزنده و تجربه موفقی در گذر از پیک بار سال ۱۳۹۷ بر جای گذارد.
مهندس بلبل آبادی با اشاره به ضرورت ها با توجه به نتایج مطلوب ناشی از جابجایی ترانسفورماتورها گفت: به منظور مقابله با شرایط پیک سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ پس از انجام مطالعات جامع، در راستای حفظ پایداری شبکه برق در بخش های انتقال و فوق توزیع استان، کار جابجایی ترانسفورماتورها جهت بارگیری ایمن با صرف هزینه کمتر در مقایسه با خرید ترانسفورماتور با توسعه پست ها در چندین فاز اجرایی شده است .
وی افزود : با جابجایی ترانسفورماتورها، افزایش ظرفیت برق پست ۶۳/۲۰ کیلوولت رشت مرکزی ، پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت آیت ا… طالقانی رشت ، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهید قلی پور رشت و پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت شفت با موفقیت انجام شد که در هر یک از این پست ها افزایش ۲۰ مگاولت آمپری (۳۳ درصدی ) و در مورد پست شفت افزایش ۳۰ مگاولت آمپری (۱۰۰درصدی) به ظرفیت توان الکتریکی اضافه شد.
وی اضافه کرد: همچنین در فازهای بعدی، افزایش ظرفیت برق پست های ۶۳/۲۰ کیلو ولت فومن، پست سیار اسالم، پست لشت نشاء، پست کیاشهر و افزایش ظرفیت بخش ۲۰ کیلوولت پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت چابکسر و افزایش ظرفیت برق پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت نفوت صومعه سرا انجام خواهد پذیرفت.
مهندس بلبل آبادی در پایان یاد آور شد که راه حل اساسی رفع مشکل شبکه انتقال و فوق توزیع برق گیلان، اجرای طرح های مصوب ابلاغی شرکت توانیر می باشد. اجرای بسته پیشنهادی مربوط به جابجایی ترانسفورماتورها فقط می تواند برای حداکثر ۲ تا ۳ سال عواقب ناشی از عدم به مدار آمدن طرح های مذکور را بهبود بخشد .