اختصاصی/صفیر گیلان، نشست هم اندیشی خبرنگاران شهرستانهای فومن و شهرهای همجوار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان و هیئت همراه ،فرماندار،نماینده  پبش از ظهر امروز پنجشنبه به همت کانون خبرنگاران شهرستان فومن برگزار شد. رئیس ارشاد اسلامی شهرستان فومن با بیان اینکه شهرستان فومن در حوزه رسانه بعد از مرکز استان هم از نظر کمی […]

اختصاصی/صفیر گیلان، نشست هم اندیشی خبرنگاران شهرستانهای فومن و شهرهای همجوار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان و هیئت همراه ،فرماندار،نماینده  پبش از ظهر امروز پنجشنبه به همت کانون خبرنگاران شهرستان فومن برگزار شد.
رئیس ارشاد اسلامی شهرستان فومن با بیان اینکه شهرستان فومن در حوزه رسانه بعد از مرکز استان هم از نظر کمی و هم کیفی در جایگاه خوبی قرار دارد گفت: ما بعد از مرکز استان بیشترین تجلیل را در روز خبرنگار در این شهرستان داریم.image_2019_4_18-3_2_52_897_nCY

وی با بیان اینکه با  کمک اصحاب رسانه شهرستان فومن اقدام به تشکیل یک تشکل صنفی که در واقع یک نهاد مردمی است (سمن)شد یم، افزود: این تشکل بررسی مسائل و مشکلات این حوزه خبرنگاران را با همراهی خبرنگاران انجام می دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد فومن در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در طول یکسال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان انجام شده اشاره کرد و گفت: به لطف مسئولان و اصحاب رسانه و هنرمندان شهرستان فومن در سال گذشته بیش از ۵ برنامه ملی در این شهرستان برگزار شده است.

ایشان ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان  بخاطر همراهی و دادن فضا به خبرنگاران گفت:با همراهی مسئولان و مدیران ما توانستیم چنین برنامه ملی را در شهرستان داشته باشیم.

وی برگزاری ۱۵ اجرای تئاتر، سه نمایشگاه بزرگ کتاب، رونمایی از ۵ کتاب تألیف جدید، ۵ کنسرت موسیقی، ۱۵ شب شعر، فعالیت ۷ نشریه و سه سایت خبری بخش دیگری از برنامه‌های اجرایی در این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

نیک انجام با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۳۳ باشگاه کتابخوانی است، بیان کرد: یک باشگاه کتابخوانی شهرستان فومن توانست در سطح کشوری  در جمع ۱۵ هزار باشگاه مقام کسبکند که جای افتخار است.

رئیس ارشاد اسلامی فومن از راه اندازی کانون بسیج رسانه شهرستان فومن خبر داد و گفت: ما توانستیم با همراهی مسئولان و مسئول بسیج رسانه دفتر کانون بسیج خبرنگاران را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم.

ایشان کمبود فضای فرهنگی و هنری در شهرستان فومن را یک چالش بزرگ خواند و گفت: علاوه بر کمبود فضای فرهنگی این اداره که بخشی از ساختمان در اختیار  اداره کتابخانه های عمومی و موزه شهرستان قرار گرفتن وجود  ایستگاه  زباله در پشت این نهاد فرهنگی کار در عرصه فرهنگ را از عزیزان این حوزه با بوی تند و بد گرفته است در حالی که سلامت رکن اصلی کار فرهنگی است.

شایان ذکر است که  کانون رسانه فومن در سال ۹۴ توسط هیأت مؤسس وقت با برگزاری انتخابات تشکیل شده است،  و هیأت مدیره این کانون دارای ۵ عضو و دو بازرس که برای دوره دو ساله توسط مجمع انتخاب می‌شوند.

تنظیم//زلیخا صفری