به گزارش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان درنشست با سرپرست فرمانداری صومعه سرا با بیان اینکه صومعه سرا دارای ۱۵۰روستا و ۲۲هزار خانوار است، افزود: ۱۴۱روستا بالای ۲۰خانوار در این شهرستان وجود دارد که با سیاست گذاری وزارت نیرو روستاهای بالای ۲۰خانوار مورد هدف است. وی با بیان اینکه تعدادی از این […]

 به گزارش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان درنشست با سرپرست فرمانداری صومعه سرا با بیان اینکه صومعه سرا دارای ۱۵۰روستا و ۲۲هزار خانوار است، افزود: ۱۴۱روستا بالای ۲۰خانوار در این شهرستان وجود دارد که با سیاست گذاری وزارت نیرو روستاهای بالای ۲۰خانوار مورد هدف است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این روستاها فاقد آب شرب روستایی هستند، خاطرنشان کرد:در شهرستان صومعه سرا ۴۱حلقه چاه، ۷دهنه چشمه، ۱۶۱کیلومتر خط انتقال و ۱۲۸۸کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد.

رنچ ور با بیان اینکه شبکه توزیع در استان گیلان بر عکس سایر استانها است، گفت:  با توجه به اینکه در استان ما روستاها متراکم و خانوارها پراکنده هستند هزینه خدمات و استهلاک افزایش می یابد.

وی با اشاره بر اینکه در استان گیلان سه برابر متوسط کشوری در روستاها لوله گذاری صورت می گیرد، ادامه داد: ۶۵عدد مخزن با ۶هزار مترمکعب با ۵۱ایستگاه پمپاژ در استان وجود دارد.

رنج ور به رویکرد دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: پیش از سال ۹۴هیچ اعتباری از صندوق توسعه و ردیف ملی نداشتیم که از سال ۹۴این اتفاق افتاد و همچنان استمرار دارد.این در حالیست که از سال ۹۴این اعتبارات از صندوق توسعه به صورت نقدی در اختیار شرکت ها به صورت متمرکز در آب و فاضلاب کشور، توزیع استانی  شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰میلیارد از محل صندوق توسعه و ۲۰میلیارد از ردیف مجتمع ها در قالب اسناد خزانه برای استان گیلان اختصاص یافت، گفت: امسال اعتبارات استان گیلان نسبت به سال گذشته در سطح ملی تقریبا دو برابر شده است.

رنج ور با بیان اینکه مشکلات وجود دارد ولی باید با همکاری و تعامل نسبت به رفع آن اقدام کنیم، تصریح کرد: در سال ۹۷، ۲۵پروژه در شهرستان با اعتبار ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون از محل اعتبارات ملی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ۳۷روستای فاقد آب شرب با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته بنا است تا پایان برنامه جزء روستاهای برخوردار شوند، گفت: ۳۵۰روستا در گیلان فاقد آب شرب هستند با توجه به افزایش هزینه ها سرعت عملیاتی شدن کاهش می یابداین در حالیست که تمام تلاش دولت برخورداری روستاها از آب شرب است.

رنج ور به طرح موضوع ارزش افزوده در مجلس برای آب روستایی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در راستای بازسازی شبکه ها هزینه می شود که در صورت عملیاتی شده اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه آب شرب روستاهای دوگور، خطیبان و مرجقل، محموکیان پیگیری می شود، گفت: پیگیر نصب شیرفشار شکن  می باشیم.

گفتنی است در این جلسه معاون عمرانی فرمانداری معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب، نماینده مجری طرح هزار روستا، مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی صومعه سرا حضور داشتند.