بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

  پرینت
بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی
شناسه خبر : 26085 | تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1398 - 13:09 | 630 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش صفیر گیلان ؛ دکتر برومند در راس این هیات به همراه مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در تالاب انزلی از فاز اول پروژه احیای تالاب انزلی با فناوری نانو دیدن و با کارشناسان این پروژه گفتگو کردند.  در این بازید عیسی کلانتری معاون […]

به گزارش صفیر گیلان ؛ دکتر برومند در راس این هیات به همراه مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در تالاب انزلی از فاز اول پروژه احیای تالاب انزلی با فناوری نانو دیدن و با کارشناسان این پروژه گفتگو کردند.

 در این بازید عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران به همراه مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

 این پروژه با هدف احیای تالاب انزلی که نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار منطقه دارد صورت گرفته است و این کار با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ایرانی و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، استانداری گیلان، اداره کل محیط زیست گیلان و دستاوردهای برخی از شرکت های فناور پارک علم و فناوری گیلان در حال انجام است.

 از سال ۱۳۹۴ گونه مهاجم سنبل آبی در تالاب انزلی شروع به گسترش کرده که خوشبختانه در حال حاضر تحت کنترل دارد. حذف فیزیکی این گونه مهاجم با همکاری اداره کل محیط زیست گیلان در حال انجام است.

 اقدامات دیگری مثل لایروبی و بندسازی جهت جلوگیری از کاهش سطح تراز انجام شده است. تغییرات سطح آب تالاب انزلی یکی از اقدامات مهم انجام شده در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی است همچنین دستگاه تراز سنج در این تالاب نصب شده و درحال فعالیت ، کنترل و نظارت است.

 

img_0213

img_0211

برچسب ها
نوشته های مشابه
برگزاری مزایده فروش ۳ ملک به ارزش ۸۷ میلیاری ریالی املاک و مستغلات در استان گیلان
جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی با فیبرنوری در روستای آزاد محله شهرستان شفت
۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.