به گزارش صفیر گیلان، علی اصغر عباسی گفت: به علت افزایش میزان مسافرت طی تعطیلات اخیر از (سیزدهم تا هفدهم خردادماه جاری) در مجموع ۲۵میلیون و ۴۶۵ هزار لیتر بنزین (معمولی و سوپر) در استان گیلان مصرف شده است. وی افزود: این درحالی است که میزان مصرف بنزین در روزهای عادی (به طور مثال ششم تا دهم خرداد […]

به گزارش صفیر گیلان، علی اصغر عباسی گفت: به علت افزایش میزان مسافرت طی تعطیلات اخیر از (سیزدهم تا هفدهم خردادماه جاری) در مجموع ۲۵میلیون و ۴۶۵ هزار لیتر بنزین (معمولی و سوپر) در استان گیلان مصرف شده است.

وی افزود: این درحالی است که میزان مصرف بنزین در روزهای عادی (به طور مثال ششم تا دهم خرداد ماه سال جاری) در مجموع ۱۵ میلیون و ۲۶ هزار لیتر بوده که رکورد بی سابقه ۶۹ درصدی مصرف بنزین را در تعطیلات چند روز اخیر به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: بیشترین حجم مصرف بنزین در تعطیلات اخیر را مربوط به روز جمعه (هفدهم خردادماه) پنج میلیون و ۵۷۵ هزار لیتر و کمترین آن روز دوشنبه (سیزدهم خرداد ماه) چهار میلیون و ۱۱۵ هزار لیتر ثبت شده است.

عباسی اظهار کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین طی تعطیلات اخیر در استان و مناطق همجوار هفت میلیون و ۳۸۲ هزار لیتر بود.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت و امکان دسترسی مناطق همجوار به این انبار در این مدت همچنین ۱۱ میلیون و ۴۴۹ هزار لیتر بنزین به شهرستانهای (چالوس، تنکابن، رامسر، اردبیل، خلخال، قزوین و زنجان) ارسال شده که این مقدار نسبت به ارسال فرآورده در روزهای عادی رشد سه درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین بیشترین میزان ارسال فرآورده به مناطق همجوار روز سه شنبه چهاردهم خرداد به میزان دو میلیون و ۴۷۸ هزار لیتر و کمترین آن روز جمعه هفدهم خرداد ماه به مقدار دو میلیون و ۸۰ هزار لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های منطقه‌ای گیلان گفت: مجموع بنزین توزیع شده سوپر و معمولی در تعطیلات رسمی چندین روز اخیر (سیزدهم لغایت هفدهم خرداد ماه سال جاری) در گیلان و استان‌های همجوار ۳۶ میلیون و ۹۱۴ هزار لیتر بود که این مقدار حاکی از رشد ۴۱ درصدی ارسال فرآورده نسبت به روزهای عادی است.