به گزارش صفیر گیلان، در راستای اجرای بخشنامه استاندار محترم گیلان مبنی بر سفرهای هفتگی مدیران کل دستگاههای اجرایی به شهرستانها، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در شهرستان صومعه سرا حضور یافت. سیدجلال سیدمحمدی در جلسه جمع بندی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، با […]

به گزارش صفیر گیلان، در راستای اجرای بخشنامه استاندار محترم گیلان مبنی بر سفرهای هفتگی مدیران کل دستگاههای اجرایی به شهرستانها، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در شهرستان صومعه سرا حضور یافت.

سیدجلال سیدمحمدی در جلسه جمع بندی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه دور دوم سفرهای مدیران کل دستگاههای اجرایی به شهرستانها از اول تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: امیدست در این جلسه با ارائه راهکارهای مناسب و اخذ تصمیمات در جهت رفع مشکلات موجود در شهرستان در زمینه منابع طبیعی گام برداریم.

وی به مشکلات موجود در شهرستان اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف اراضی ملی و مستثنیات خصوصا در منطقه تنیان، عدم اجرای طرح کاداستر در این منطقه، تعیین حد مرز اراضی ملی تالابی با شهرستانهای مجاور رشت و انزلی و محدوده مشخص ثبتی از جمله مشکلات در حوزه منابع طبیعی است.

وی افزود:علی رغم اینکه در حوزه تالاب بخش اعظمی از تالاب موسوم به تالاب انزلی در حوزه تقسیمات جغرافیایی صومعه سرا قرار دارد این محدوده ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا انجام بنچ مارک جهت مشخص نمودن حد و مرز اراضی ملی از مستثنیات در بافت های جنگلی و تعیین تکلیف روستاهای حاشیه جنگل نظیر تنیان، سیاهکوه، چالکسر، تصمیم گیری و ساماندهی تصرفات اشخاص در روستاهای کله سر، چمثقال و مناطق واقع در محیط زیست شامل اراضی مسکونی،شالیزار و باغات از دیگر مسائل و مشکلات است.

گفتنی است سفرهای هفتگی مدیران کل به شهرستان ها در فصل تابستان، در صومعه سرا با سفر مدیرکل منابع طبیعی استان آغاز شد.