به گزارش صفیر گیلان؛سردار محمدرضا اسحاقی امروز( شنبه، ۱۹ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان روشنگری و تنویر افکار عمومی را وظیفه اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه ها نقش اساسی در تولید امنیت دارند. فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تشریح عمکرد چهارماهه سال جاری گفت: در این مدت سه هزار و ۲۵۳ […]

به گزارش صفیر گیلان؛سردار محمدرضا اسحاقی امروز( شنبه، ۱۹ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان روشنگری و تنویر افکار عمومی را وظیفه اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه ها نقش اساسی در تولید امنیت دارند.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تشریح عمکرد چهارماهه سال جاری گفت: در این مدت سه هزار و ۲۵۳ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۸ درصد افزایش داشته که عمده تماس ها ارشادی و راهنمایی بود.
وی با اشاره به افزایش تردد وسیله نقلیهدر جاده های گیلان طی سال جاری افزود: شاهد کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در جاده های استان هستیم که
از ۲۴۱ نفر فوتی سال گذشته به ۲۰۷ نفر فوتی کاهش یافته اما باز رقم بالایی است.

اسحاقی با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ درصد از جانباختگان را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می دادند تاکید کرد: در این راستا آموزش موتورسواران در دستور کار قرار گرفته که در ۶ ماهه دوم سال گذشته قریب به ۱۵ هزار نفر آموزش چهره به چهره را در قالب ۴۰ برنامه فرا گرفتند.

وی از اهدا هفت هزار کلاه ایمنی به موتورسواران خبر داد و گفت: امسال آموزش ۳۵ هرار نفر پیش بینی شده که تا کنون به ۱۰ هزار نفر آموزش های لازم داده شده است.

رییس پلیس گیلان در ادامه با اشاره به اجرای ۲۲ طرح تشدید مقابله با سارقان عنوان داشت: ۵۴۸ سارق و مجرم حرفه ایی در قالب این طرح دستگیر شده که عمدتا غیربومی هستند.

وی با اشاره به دستگیری سه سارق حرفه ایی در شب گذشته افزود: این سارقان اهل کرج بوده که به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند.
اسحاقی به افزایش سرقت های خرد در استان اشاره و بیان کرد: با این وجود شاهد رشد ۸۲ درصدی کشف سرقت هستیم.
وی در ادامه به برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: قریب ۱۲ درصد افزایش کشف در حوزه مواد مخدر را شاهد هستیم.
یحاقی برخورد با باندهای جعل و کلاهبرداری که امنیت اقتصادی و اجتماعی را مخدوش می کند یکی دیگر از وظایف پلیس اعلام کرد و افزود: در این راستا ۱۰ باند کلاهبرداری با هزار و ۴۹ پرونده شناسایی و ۵۵۶ نفر جاعل و کلاهبردار دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد جرایم حوزه مجازی کشف می شود افزود: هر روز شاهد افزایش جرایم فصای مجازی بوده و بیش از ۳۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشوقوع را شاهدیم.

سردار اسحاقی در بخشی دیگر از گفتمانش در جمع اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه مدیریت ترافیک با پلیس است گفت: در بخش زیر ساخت ها ما چالش و کمبود فراوانی داریم.

وی ضمن ابراز گلایه از عدم همکاری شورای شهر که اجازه بازسازی و ترمیم زیر ساختهای حوزه ترافیک را به شهردار رشت نمی دهند گفت: ما نمی توانیم بر سر چهار راهها مداوم یک شخص بگذاریم تا با اشاره دست راهنمای وسایل نقلیه باشند.

وی حجم خودرو را در خیابانها با افزایش روز افزون خواند و گفت: مسیرها نیازمند هوشمند سازی است و این حجم از خودرو با نیرو قابل کنترل نیست.

فرماندار انتظامی گیلان گفت: به دلیل آنکه حوزه ترافیک در ساختار جدید شهرداری و شورا متولی خاصی ندارد انتظار می‌رود خود شهردار رشت محوریت اجرای مصوبات شورای ترافیک را در شهر رشت عهده‌دار شود.

 

image_2019_8_10-3_58_52_367_7DM