به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مقاومت در هنرستان کار و دانش دخترانه کیومرث صابری(گل آقا) در رشتبا قدردانی از ادب دانش‌آموزان اظهار کرد: آنچه انسان را سر راه نگه می‌دارد، دانش است. وی، درخشش کشورها در دنیا را در سایه دانش عنوان کرد و […]

به گزارش صفیر گیلان،آیت الله رسول فلاحتی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مقاومت در هنرستان کار و دانش دخترانه کیومرث صابری(گل آقا) در رشتبا قدردانی از ادب دانش‌آموزان اظهار کرد: آنچه انسان را سر راه نگه می‌دارد، دانش است.

IMG_7010
وی، درخشش کشورها در دنیا را در سایه دانش عنوان کرد و افزود: پس از جنگ جهانی دوم قدرت‌های بزرگ جهان مانند آمریکا که البته دیگر قدرت بزرگ نیستند، در گوشه و کنار دنیا تمام افکار، اندیشه‌ها و صاحبان دانش را جذب کردند و اکنون تبدیل به قلدر شدند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه علم می‌تواند به انسان قدرت دهد، تصریح کرد: علم به انسان حیات و نشاط معنوی می‌دهد و جامعه را نورانی می‌کند.
آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: کسی که در کنار دانش، کتاب و قلم نیست به معنای واقعی حیات ندارد.
وی با تاکید بر مطالعه زندگی مردان و زنان دانشمند دنیا، بیان کرد: هیچکدام از دانشمندان دنیا سرمایه‌دار نبودند و بیشتر آنها از اقشار فقیر محسوب می‌شدند و این نشان می‌دهد که دانش به دنبال این امور نیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان، به قدرتمند شدن جامعه در سایه دانش اشاره کرد و گفت: امروز و تمام ایام را که متعلق به دانش‌پژوهان، دانشجویان و دانش‌آموزان است را تبریک می‌گویم.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به روایتی از ائمه(ع)، خاطرنشان کرد: علم قدرت است و کسی از درون و بیرون قدرت دارد که در کنار دانش رشد کند.
وی بر تربیت خوب دانش‌آموزان توسط اولیای آنها تاکید کرد و یادآور شد: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم خوب درس بخوانید و در کنار آن کتاب‌هایی که درباره زن، نظام حقوق زن و آنچه متعلق به زن است، را مطالعه کنید.

زارع استاندار
اجرای طرح تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان در مدارس گیلان
استاندار گیلان نیز در آیین مذکور به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این تقارن بیانگر دو ارزش دانش‌آموزی در مدرسه و خودسازی است.
ارسلان زارع اضافه کرد: فراموش نکنیم که آرامش امروز مرهون مجاهدت و ایثار رزمندگانی است که شماری از آنها دانش‌آموزان و معلمان این دیار بودند.
وی با بیان اینکه تحول در ابعاد و عرصه‌های مختلف کشور به‌ویژه در بخش اداری و نیروی انسانی و همچنین تربیت آینده‌سازان کشور از نهاد بزرگ آموزش و پرورش است، تصریح کرد: همه باید به نهاد آموزش و پرورش برای رسیدن به اهدافش کمک کنند.
استاندار گیلان از ورود حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در ۵ هزار و ۳۰۰ مدرسه با ۲۰ هزار کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: ۲۷ هزار نفر فرهنگی فرهیخته وظیفه آموزش دانش و ادب دانش‌آموزان گیلان را به عهده دارند.
زارع، یکی از طرح‌های خوب و موثر را طرح تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح مذکور در تمام مدارس گیلان و در همه مقاطع تحصیلی با کیفیت خوب اجرایی می‌شود.

جهان آرای
آماده‌سازی ۲۰ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در گیلان
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در آیین مذکور با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۶ شهید فرهنگی و ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را با شعار «مدرسه محل زیست تحصیلی پر نشاط و شرافتمندانه» آغاز می‌کنیم.
نادر جهان آرای به ورود حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز استان گیلان در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را در ۵ هزار و ۳۰۰ مدرسه با بیش از ۲۰ هزار کلاس درس آغاز می‌کنند.