اختصاصی/صفیر گیلان،با اینکه فرصت زیادی تا ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده، شواهد دال بر این است که صحنه سیاسی کشور ، حرکت خزنده و آرامی به سمت تغییر و تحول متناسب با این آوردگاه عمومی دارد. مدت زمان زیادی تا نواخته شدن زنگ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی […]

اختصاصی/صفیر گیلان،با اینکه فرصت زیادی تا ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده، شواهد دال بر این است که صحنه سیاسی کشور ، حرکت خزنده و آرامی به سمت تغییر و تحول متناسب با این آوردگاه عمومی دارد.

مدت زمان زیادی تا نواخته شدن زنگ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و انتخاباتی که در دو دور به تاریخ‌های ۲ اسفند ۱۳۹۸ و اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد از هم اکنون جنب و جوش فراوانی را در شهر های گیلان از جمله شهرستان مذهبی و سیاسی فومن این دیار عالمان و عارفان ، شاعران و نخبگان به وجود اورده است.

با این حال، رصد و پیگیری مواضع نخبگان جریانات، خاصه موارد مربوط به انتخابات، امری مهم تلقی می‌شود،نخبگانی که این روزها در هر برنامه ای در شهرستان حضوری پر رنگ دارند و ما ناگزیر به گفتگو با آنها می پردازیم.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در  ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی  که نیاز به معرفی نیست  زیرا وی از چهره های شناخته شده در طول انقلاب در گیلان است  که در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان در فومن  هدف از حضورش بعد از سه دوره نمایندگی متوالی در شهرستان فومن چنین مطرح می کند ؛ اصل انتخابات مشارکت است و مشارکت یعنی وجوه مثبت عملکردها را دیدن و دوری از تخریب و تهدید کردن برای رسیدن به یک کرسی آزاد اندیشی   .

عاشوری با اشاره به اینکه استقبال از انتخابات مثبت نشانه زنده بودن و پویایی جامعه است گفت: در امنیت ملی ما نیز حضور کم رنگ مردم در انتخابات یعنی دلسردی از نظام و دولت است و شهر فومن همیشه شهر زنده و پویاست و این در انتخابات خود را بیشتر نشان می دهد.

نماینده ادوار گذشته مجلس در شهرستان فومن تصریح کرد؛ ما درتبلیغات انتخاباتی به مردم وعده هایی دادیم که محقق نشد و باعث ایجاد دو دلی و نا امیدی مردم شد و امروز صندوق قفل شده این دو دلی ها باید با شاه کلیدی شکسته شود و این شکستن نیازمند تلاش فراوان و شبانه روزی است  .

وی مهمترین عامل ایجاد شکاف در بین مردم و نمایندگان را ایجاد آفت یاس و نا امیدی خواند و گفت: استفاده از ابزار نا مشروع در انتخابات که در شان مردم ما نبوده مهمترین عامل ایجاد ضایعات بود.

 عاشوری با اشاره به اینکه  این ضایعات با انقلاب منافات دارد گفت: اختلاس و رانت خواری حاصل برخی بی تدبیری هاست که امروز ملت کشور را به سمت گرایشات ساخته دست دشمنان می برد ونیاز است تا برای تداوم نظام و انقلاب تدبیری جدید اندیشیده و مدیریت را صد چندان کنیم. 

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت نفت ایران مهمترین هدف حضورش را در این دوره چنین مطرح کرد؛امروز برخی در زیر سایه قانون خلاف می کنند و وام های کلان با بهره پایین می گیرند  در حالی که جوانان ما بخاطر نداشتن سرمایه اولی علارغم تحصیلات بالا بیکار هستند.

عاشوری دلخوری مردم از مسئولان را عامل دیگر حضور خود  خواند و گفت:مردم همیشه در تمام صحنه ها حاضر و حامی نمایندگان و مسئولان بودند و امروز وظیفه حکم می کند که مسئولان نیز حامی مردم باشند.
ایشان مردم را آبروی نظام و انقلاب خواند و گفت؛ما کمی در این مدت از شهرستان و استان فاصله گرفتیم تا افرادی که تعهد بیشتر دارند ورود کنند.
عاشوری با اشاره به اینکه اگر بنده وکیل بشم باید جوابگوی خانواده با ۵ جوان بیکار باشم گفت: نباید بعد از رسیدن به نان و نام مردم دیارمان را فراموش کنیم.
وی افزود؛من امروز نه نان می خواهم نه نام و با این دو مبحث هیچ کاری ندارم بلکه بنده بخاطر مردمی که به من اعتماد کردند دوباره در انتخابات با اسرار دوستان انقلابی،متدین و جبهه رفته خواهم آمد.
عاشوری مهمترین علت به چالش افتادن نمایندگان را عدم پاسخگویی دولت خواند و گفت:امروز عدم پاسخگویی دولت مردم را بی اعتماد کرده است.
نماینده ادوار گذشته مجلس در شهرستان فومن با اشاره به اینکه بنده در دوره قبل با ۵۷ اختلاف صحنه را ترک کردم گفت؛من با وکیل شدن غره،فره نیامده و قلعه رود خان را فراموش نکردم و با وکیل نشدن هم  زانوی غم بغل نگرفتم.
عاشوری تاکید کرد؛با اسرار آمدم ولی با قدرت و برای تمرین نمی آیم و برای پز دادن و حقوق گرفتن هم نخواهم آمد من آزاد، آزاد هستم.
وی افزود؛اگر بنا داریم بیایم برای خدمت بایدنوع تبلیغات را عوض کنیم زیرا مردم ما امروز در نگرش و هم تفکراتشان تغییراتی چشم گیر داشتند.
نماینده اسبق شهرستانهای فومن و شفت در مجلس ورودش را برای چهارمین دوره گذاشتن آبروی ۴۰ساله در کف دست خواند و گفت؛امروز فضای مجازی که مثبت است می تواند برعکس عمل کرده و منفی منفی بروز کند.

وی فضای مجازی را مثل راه رفتن روی لبه تیغ تیز خواند و گفت؛ضرورت ایجاب می کند که محتاط عمل کنیم.
عاشوری با بیان اینکه ضرورت فضای مجازی را در انتخابات درک می کنم گفت؛ امیدوارم با این فضا حقوق دیگران ضایع نشود زیرا امروز آبروی جامعه بی رحمانه مورد شلاق فضای مجازی قرار گرفته و با بردن آبروی مردم آنها را به زمین می زند.

وی خواستار حس نوعدوستی و همدلی و همبستگی شده و اظهار کرد؛من در دوره گذشته با ۵۷ رای اختلاف کنار آمدم و هم به جناب افتخاری تبریک و هم کمک کردم و بیش از ۵۰صفحه پروژه را تقدیم ایشان نمودم.
عاشوری خواستار حرکت رو به جلو با یک انتخاب آزاد و با بصیرات شد و گفت:اگر توسط مردم انتخاب شدم خدمت مردم و خدمتگذار مردم و اگر هم انتخاب نشوم نشان خواهم داد که پای کار هستم.
وی با بیان اینکه انقلاب را جوانان ۲۰ ساله هدایت و رهبری کردند گفت؛جوانان شجاع که با شجاعت،شهامت و توان بالا تا شهادت پیش رفتند و انقلاب را حفظ نمودند امروز نیز در عرصه های مختلف همراه و هم پای نظام و انقلاب هستند.
نماینده ادوار گذشته مجلس در حوزه انتخابی فومن و شفت در بخشی دیگر از گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان مهمترین اشتباه دولت روحانی را استفاده نبردن از جوانگرایی خواند و گفت؛جوانگرایی جز برنامه های من است.
وی خواستار پست های مدیریت در جای خودش شد و گفت؛ متاسفانه امروز افراد در پست مدیریت مطابق با ظرفیت و توان و تفکر حوزه های مدیر یتی انتخاب نمی شوند که این عامل عقب ماندگی ما در بسیار امورات در استان گیلان می شود.

*************************************  

شنیده ها حاکی است که در حوزه انتخابی فومن و شفت: حجت الاسلام افتخاری – ناصر عاشوری – خلیل بهروزی فر – رسول جماعتی – سید تقی موسویان – جواد زبردست – سید کریم معصومی – دکتر غلامعلی کوهستانی  – مجید رجبی ویسرودی – اردشیر روحی ماسوله – هادی نوری و…..خود را آماده ورود به این عرصه می کنند.

تهیه و تنظیم//زلیخا صفری راسته کناری