به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر اسلامی وزیر راه وشهرسازی کشور در سفر خود به گیلان وبازدید از پروژه عمرانی از ساخت وتکمیل ۱۱ بیمارستان درسطح کشور خبر داد وگفت:امسال ۱۱ بیمارستان در سطح کشور ساخته وجهت تجهیز به وزارت بهداشت واگذار می شود که دیروز افتتاح یک بیمارستان در پارس آباد اردبیل انجام شد ودو […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر اسلامی وزیر راه وشهرسازی کشور در سفر خود به گیلان وبازدید از پروژه عمرانی از ساخت وتکمیل ۱۱ بیمارستان درسطح کشور خبر داد وگفت:امسال ۱۱ بیمارستان در سطح کشور ساخته وجهت تجهیز به وزارت بهداشت واگذار می شود که دیروز افتتاح یک بیمارستان در پارس آباد اردبیل انجام شد ودو بیمارستان دیگر نیزدر گیلان است.
دکتر اسلامی اعتبار هزینه شده برای دو بیمارستان تالش ولنگرود را بالغ بر۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
وی افزود :۸ بیمارستان دیگر نیز درسایر شهرهای کشور در دست اجراست که طی زمانبدی تعیین شده تکمیل می گردد.
وزیر راه وشهرسازی از بهره برداری ۵۸۰ کیلومتر آزادراه و۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت خبر داد وافزود:در حال حاضر ۳۰ هزار کیلومتر راه اصلی ،بزرگراه ،آزادراه در سطح کشوردر دست مطالعه وساخت است و در این دولت نیز بالغ بر۴هزار کیلومتر بزرگراه تحویل گردیده است .
دکتر اسلامی معدل کشوری ثبت نام اقدام ملی مسکن را ۳۰ درصد عنوان کرد وافزود:۶۰ درصد از ثبت نام کنندگان اقدام ملی مسکن فاقد شرایط هستند وسعی ما براین است تا متقاضیان ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به نام وکد ملی که واجد شرایط هستند شناسایی شوند.

آسفالت ۹۲ کیلومتر راه های روستایی گیلان

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری گیلان برگزار شد،، با اشاره به تخصیص ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار از ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب استان در حوزه راه و شهرسازی، اظهار کرد: امسال ۹۲ کیلومتر از راه های روستایی را آسفالت کردیم؛ همچنین ۸۶ پروژه در حوزه راه روستایی داریم.

وی از ابلاغ اعتبار ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی ویژه طرح های چند استانی خبر داد و اضافه کرد: راه آهن رشت – آستارا، بهسازی راه اصلی انزلی – رضوانشهر و تکمیل باند دوم جاده کلیدبر به ماسال از جمله این طرح هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن رشت – آستارا اختصاص یافته است، گفت: همچنین ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۲۰ کیلومتر از مسیر راه آهن رشت – انزلی مصوب شده که با تخصیص خوبی مواجه شدیم.