اختصاصی/صفیر گیلان؛محمد مظفری مدیر توزیع برق شهرستان شفت با اشاره توسعه شهر و شهرسازی بدون هماهنگی با صنعت برق، شبکه های توزیع برق را با مشکل مواجهه کرده گفت: این عوامل منجر به افزایش نامتعارف ضعف برق و خاموشی و در نهایت نارضایتی مردم می شود.‌‌ وی اضافه کرد: شبکه توزیع برق شهرستان شفت با […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمد مظفری مدیر توزیع برق شهرستان شفت با اشاره توسعه شهر و شهرسازی بدون هماهنگی با صنعت برق، شبکه های توزیع برق را با مشکل مواجهه کرده گفت: این عوامل منجر به افزایش نامتعارف ضعف برق و خاموشی و در نهایت نارضایتی مردم می شود.‌‌

وی اضافه کرد: شبکه توزیع برق شهرستان شفت با حدود۳۰ هزار مشترک برق در چهار دهستان و دو بخش مرکزی و احمد سر گوراب با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۸ روستا از شبکه توزیع برق شهرستان شفت در حال خدمات گرفتن هستند.

مظفری با اشاره به اینکه ما در شهرستان شفت علاوه بر فرسودگی شبکه و زیاد بودن طول شبکه ها به علت پراکندگی خانوارها شاهد پراکندگی بار و در نتیجه تجمع بار را نداریم.

وی مهمترین عامل ضعف برق در شهرستان شفت را در فصول گرم سال علاوه بر پراکندگی بار به تغییر الگوی مصرف و تغییرات اقلیمی نسبت داد و گفت: این مجموعه عوامل دست در دست هم داده تا ما نتوانیم خدمات قابل قبول را در شان مردم منطقه ارائه دهیم.

مدیر توزیع برق شهرستان شفت به کارکرد این شبکه از ابتدای سال تا کنون اشاره و افزود: ما با مبلغ ۹ میلیارد تومان در سطح شهرستان ۴۰ هزار متر کابل خود نگهدار و ۹ ترانس را در هفته دولت به بهره برداری رساندیم و انشاء الله در دهه فجر ۱۵ ترانس جدید را به بهره برداری خواهیم رساند.

مهندس مظفری با بیان اینکه ما در حوزه شهر شفت و شهر احمد سر گوراب ۵۵۰۰ مشترک و در حوزه روستایی ۲۴ هزار مشترک را تحت پوشش داریم گفت: در بحث پراکندگی ما از خرمکش تا امامزاده ابراهیم و از مژدهه تا کلاشم را داریم که این طول مسافت در بحث تعمیر و تجهیز هزینه بر است.

افزون بر  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه برای رفع ضعف برق مشترکین در دهه فجر

مدیر توزیع برق شفت با اشاره به اینکه تبدیل شبکه مسی به کابل های خود نگهدار هر ساله با سرعت انجام می شود افزود:در این راستا ما در دهه فجر بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه برای رفع ضعف برق مشترکین حوزه امورتوزیع برق شهرستان را اماده افتتاح داریم.

وی درخصوص فعالیت بخش ارزیابی نظارت و رسیدگی به شکایات مردم گفت: «با توجه به این که صنعت برق یک صنعت فراگیر است و همه مردم با انرژی برق در ارتباطند در همین راستا ما برای رفع ضعف برق مشترکین از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ترانسهایی را در خرطوم پایین ،خرطوم بالا،آقا سید یعقوب،کلاشم بالا،بیجارسر،ذوالپیران،تکرم،کوزان،مرخال،آزاد محله،احمد سر گوراب،کوبن و چنار رودخان،چماچاه،صیقلان،کلوان،ملاسرا،شهر شفت،محرمان،خلیلان،شادخال،کاسان و درودخان در مبحث نصب داشتیم.

مدیر توزیع برق شهرستان شفت با اشاره به اینکه برای خدمات دهی بهتر و به موقع به مشترکین در آینده نزدیک شعبه برق شهر احمد سر گوراب به بهره برداری خواهد رسید گفت: همچنین در سال آینده یک دستگاه بالا بر ۱۴ متری برای سرویس دهی بهتر در روشنایی معابرویک دستگاه جرثقیل به تجهیزات شبکه توزیع برق شهرستان افزوده خواهد شد.

این مدیر همچنین از ارائه برنامه هر ساله برای پایداری و مقاوم سازی شبکه توزیع برق خبر داد و گفت: در پروژه های رفع ضعف برق ما ابتداء نقاط آسیب پذیر را توسط کارشناسان شناسایی و با انجام تعمیرات و تعویض تیر برقهای معیوب وفرسوده و افزودن کابل خود نگهدار به جای سیمهای فرسوده در صددنوسازی شبکه ها و رفع ضعف برق اقدام می کنیم.

مدیر توزیع برق شهرستان شفت از احداث ۷۲۰۱ متر شبکه گذاری برای تامین برق متقاضیان شهری و روستایی درامسال خبر داد و گفت: در شهرستان کمتر توسعه یافته شفت خوشبختانه ما روستای بالای ۱۰ خانوار فاقد برق نداریم.

مظفری همچنین نگاه اداره توزیع برق شهرستان شفت را علیرغم محرومیت های فراوان در این شهرستان نگاه محرومیت زدایی خواند و گفت: رفع این محرومیت ها با نگاه به روز و آینده نگری و تجهیز شدن به انواع تجهیزات روز کشور است.

مدیر توزیع برق شهرستان شفت مهاجرت معکوس را یکی از چالش ها خواند و گفت: با مهاجرت به شهر ها روستاهای شهرستان خلوت و در نتیجه سرقت سیم و کابل برق زیادتر می شود که جا دارد بنده از نیروی انتظامی شهرستان شفت به جهت همکاری در دستگیری سارقان کابل و سیم برق تشکرویژه نمایم.

مظفری تصریح کرد؛تأمین هزینه پایداری و نوسازی شبکه از محل پرداخت بهای برق مصرفی مشترکین می‌باشد که در صورت عدم پرداخت به موقع، روند توزیع برق به مشکل برمی‌خورد، بنابراین اننظار داریم در راستای خدمت رسانی بهتر شاهد همکاری مشترکین و دستگاهای اجرایی شهرستان در این زمینه باشیم.

تنظیم//زلیخا صفری راسته کناری

بیشتر بخوانید

«با حضور قائم مقام امور شهرستانهای شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان،محمد مظفری به عنوان سرپرست اداره برق شهرستان شفت معرفی شدhttps://safiregilan.ir/?p=28176 »