صفیر/گیلان ،فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا گفت: تجمیع سه ابر قدرت دریایی جهان (ایران، چین و روسیه) در رزمایش مشترک در اقیانوس هند حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است که در حوزه دفاع و امنیت حرکت بسیار خوبی بود. امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا […]

صفیر/گیلان ،فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا گفت: تجمیع سه ابر قدرت دریایی جهان (ایران، چین و روسیه) در رزمایش مشترک در اقیانوس هند حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است که در حوزه دفاع و امنیت حرکت بسیار خوبی بود.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل ویکمین سالروز پیروزی انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت رهبری امام (ره) و با ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر به ثمر رسید و استمرار و تداوم یافت و توطئه شوم دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه جوانان برومند این سرزمین در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا جمع می شوند تا حلقه های امنیت را در دریا فراهم کنند، گفت: هدف و تلاش نیروهای مسلح در زمین، آسمان و دریا این است تا امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند.

امیر دریادار شفقت رودسری با اشاره به نقش اصحاب رسانه به عنوان سربازان عرصه جنگ نرم، افزود: به سبب تلاش شما خبرنگاران خباثت و توطئه استکبار به اطلاع مردم در اقصا نقاط جهان می رسد لذا شما هم فرماندهان و سربازان جنگ نرم هستید که با اطلاع رسانی به موقع بصیرت را ترویج می دهید. همه ما در تلاش هستیم تا با هرچه در توان داریم شاهد آبادی و اقتدار ایران اسلامی باشیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا ادامه داد: در حال حاضر تعدادی زیادی از جوانان این مرز و بوم با ناوگروه ۶۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و هزاران مایل دورتر از مرزهای آبی کشور، در حال گشت زنی هستند تا سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانند و کشتی های تجاری و نفتی با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: با وجود هجمه های دشمنان و خوی استکباری آنها که نمی پذیرد ملتی آزاد و مستقل باشند، ما در عرصه دریا و همچنین شما در عرصه رسانه باید به گونه ای تلاش کنیم تا آنان از خواسته های شوم خود مایوس شوند.

امیر دریادار شفقت رودسری خاطرنشان کرد: به مدد دریادلان جمهوری اسلامی چندین سال اخیر بازگشت به دوران طلایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بوده است و سواحل مکران که یک تمدن دریایی بود اکنون از سواحل هرمزگان تا بندر کنارک تحت پوشش و رصد ناوهای نداجا قرار دارد. روزی برای تعمیر ناوها به حضور تکنسین های خارجی نیاز داشتیم اما اکنون توانستیم به فناوری ساخت ناو برسیم.

وی ادامه داد: به تعبیر رسانه های خارجی نیروی دریایی ایران جزء سه نیروی دریایی ابرقدرت جهان محسوب می شود و تجمیع سه ابر قدرت دریایی جهان (ایران، چین و روسیه) در رزمایش مشترک در اقیانوس هند حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است که در حوزه دفاع و امنیت حرکت بسیار خوبی بود.

حجت الاسلام حسن زاده، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت در ادامه گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۱ برنامه فرهنگی در سطح فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف عقیدتی سیاسی از انجام ۴۱ برنامه فرهنگی در دهه فجر، ارتقای بصیرت، خودباوری و روحیه سلحشوری در میان کارکنان، خانواده‌ها و فراگیران آموزشی است، گفت: غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری ایستگاه صلواتی، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه قرآن، کتابخوانی و آشپزی، شرکت در میعادگاه نماز جمعه و راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن بخشی از جمله این اقدامات خواهد بود.

/ایسنا