به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) رشت برگزار شد اظهار کرد: ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی را به دانشگاهیان، اهل فرهنگ، ادب و دانش تبریک و تهنیت عرض می کنم. وی به […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) رشت برگزار شد اظهار کرد: ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی را به دانشگاهیان، اهل فرهنگ، ادب و دانش تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی به جایگاه ویژه ارزش در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مفاهیمی که در فرهنگ ما از یک جایگاه ویژه برخوردار بوده، مفهوم ارزش است.
امام جمعه رشت با اشاره به تعالی بخشی ارزش معنوی و ارزش مادی توسط اهالی انقلاب اسلامی، بیان کرد: ارزش معنوی عبارت است از باورهای قلبی و اعتقادی است.
آیت الله فلاحتی، ارزش مادی را عبارت از تولید ثروت، حرکت به طرف فناوری های جدید و ارتقای رفاه جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مجموعه ارزش های معنوی و مادی، نظام ارزشی تمدن ساز را تشکیل می دهد.
وی، زیربنای تمدن اسلامی از بعثت پیامبر(ص) را بر تقویت بنیه های معنوی و مادی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در سایه تقویت ارزش های معنوی توانسته فتوحاتی در ساحت جهانی کسب کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه به خودباوری و خودآگاهی رسیدن ملت ایران از درون بزرگ ترین فتح الفتوح انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایجاد خودباوری و خودآگاهی در ملت ایران است.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: ملت ایران به این باور رسیده که می تواند در دنیا خودنمایی کنند و دوباره عظمت های برگرفته از اسلام را به خود برگرداند.
وی ادامه داد: خردمندان جامعه غرب این خطر را برای خود احساس می کنند که خروج ایران از وابستگی از نفت مساوی با رشد سرسام آور جامعه ایرانی است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت ایران در ۴۰ سال گذشته تلاش کرده خود را از وابستگی خارج کند، اظهار کرد: رهایی از وابستگی یکی از نتایج سودمند تقویت ارزش هاست که در سایه خودآگاهی و خودباوری محقق شده است.
آیت الله فلاحتی به فاجعه درجا زدن جامعه ایرانی در رژیم گذشته اشاره کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم ده ها سال به همین صورت در علوم و فنون پیشروی داشته باشیم بازهم نمی توان رخنه ها از رژیم گذشته را پر کرد.
وی با بیان اینکه در عرصه سلامت دو بخش مبارزه و پیشگیری حائز اهمیت است، تصریح کرد: هزینه هایی که در جبهه مبارزه انجام می شود به مراتب بیشتر از جبهه پیشگیری است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به موفقیت های کسب شده در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر در دو بخش ارزش های مادی و معنوی عاقلانه و مدبرانه بنگریم و نگاه همراه با انصاف و عدل داشته باشیم، انقلاب اسلامی در تمدن سازی به جاهای خوبی رسیده اما تا رسیدن به قله ها فاصله داریم.
آیت الله فلاحتی افزود: امیدواریم انقلاب اسلامی به نقطه اوج و مطلوبی که در تمدن سازی اسلامی هدف گذاری شده برسد و ملت ایران عزتمندتر شوند.