به گزارش صفیر گیلان ،در جلسهشورای هماهنگی مدیریت بحران استان گیلان دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و مهندس علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از اقدامات صورت گرفته عوامل امدادی، بویژه جمعیت هلال احمر استان گیلان تشکر و قدردانی کرد. در این نشست نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در […]

به گزارش صفیر گیلان ،در جلسهشورای هماهنگی مدیریت بحران استان گیلان دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و مهندس علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از اقدامات صورت گرفته عوامل امدادی، بویژه جمعیت هلال احمر استان گیلان تشکر و قدردانی کرد.

در این نشست نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در بحران اخیری که در استان بوجود آمد، خدمات ویژه جمعیت هلال احمر گیلان باعث شد که حتی یک فوتی یا مصدوم در مسیرهای مسدود شده و هزاران در راه مانده نداشته باشیم.

شایان ذکر است؛ روز گذشته با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در رشت در جلسه شورای اداری استان از خدمات و زحمات جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر نمودند.

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در این جلسه  امدادرسانی به ۱۳۶۴۳ نفر از هموطنان متاثر از بارش برف سنگین در استان گیلان + انتقال ۲۹ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی و همچنین بکارگیری ۷۱۰ نیروی امدادی در قالب ۱۴۲ تیم علمیاتی متشکل از نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر و  ۱۲ سورتی پرواز با دو فروند بالگرد به روستاهای صعب العبور استان گیلان در راستای خدمات رسانی به مردم در کنارفعالیت ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای امدادو نجات هموطنان آسیب دیده ناشی از برف و کولاک  بود جمعیت هلال احمر گیلان در چند روز اخیر توزیع اقلام و بسته های اضطراری غذایی و زیستی به مردم گرفتار در برف را نیز در کارنامه خود داشته است.

امداد رسانی به ۱۳۶۴۳ نفر از هموطنان متاثر از بارش برف

به گزارش صفیر گیلان؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان می گوید همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان از ساعت ۲۰ روز دوشنبه مورخ ۲۰ بهمن ماه تا  عصر روز جاری، به ۱۳۶۴۳ نفر از هموطنان متاثر از بارش برف امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به فعالیت ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با برف، بیان کرد: همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا عصر امروز ۲۴ بهمن ماه سال جاری به ۱۳۶۴۳ نفر از هموطنان متاثر از برف امدادرسانی شد، که ۷۱۹ نفر از نیروی های امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر گیلان در قالب ۱۴۲تیم، طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام کردند، علاوه بر این ها تیم های واکنش سریع، سپاه قدس و تعدادی از سازمان های مردم نهاد همچون تیم افرود در کمک رسانی ها با جمعیت همراه بودند، همچنین تا بدین لحظه ۲۹ نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف به مراکز درمانی انتقال یافتند.

ولی پور ضمن  به اسکان اضطراری تعدادی ازمسافرین در پی بارش برف اشاره و اظهار کرد: برای ۳۵۰۰ نفر از مسافرین اسکان یافته در مکان های امن همچون مساجد ،باشگاه های ورزشی و راهداری های مسیر جاده ها، اقلام غذایی نظیر، بسته های غذایی ۷۲ ساعته(۴۶۴۵ بسته هر بسته برای ۴ نفر)، آب معدنی (۶۹۳۶ بطری)، نان( ۲۹۷۵۰ قرص)، بیسکویت، کیک و کلوچه (۴۶۴۵ بسته) ، خرما ( ۱۰۴۲ کیلو) و کمک های زیستی نظیر پتو (۴۸۷۵ تخته) ، نایلون، گالن آب، روغن، موکت، فانوس و چراغ والور از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با  لجستیک جمعیت هلال احمر،  اشاره می کند و می گوید جمعیت هلال احمر با ۱۴۲ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم و مسافران هستند.

ولی پور ضمن اشاره به خدمات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط هوایی از روز گذشته ۱۲ سورتی پرواز صورت گرفت که ۲ سورتی برای نجات ۵ نفر در شهرستانهای تالش و رودبار و ۱۰ سورتی جهت توزیع اقلام غذایی در ۲۰ روستای صعب العبور تا عصر امروز انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم می باشد.

مهدی ولی پور ضمن تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری خاطرنشان کرد: با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر، و شروع باران در روزهای آتی و برف در ارتفاعات استان، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: هموطنان و مسافرین عزیز برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.

 و اما گزارش صفیر گیلان در بین مردم  که هزاران تشکر را نثار ایثارگری هلال احمر کردند.  

مردی گفت:شما امدادگران و جوانان داوطلب هلال احمرکه  عزیز ما هستید  در پایگاه‌ها و پست‌ها از راحت و فراغت خود گذشتید تا امدادرسان و آرامش‌بخش هموطنان‌ در لحظات ناگوار حوادث  برف اخیر گیلات باشید. این خدمت داوطلبانه شما مصداق بارز روحیه فداکاری برای ملت بزرگ ایران اسلامی است.

معلمی در شهرستان کم برخوردار شفت گفت:بی‌شک برای داوطلبان جمعیت هلال احمر همه دقایق و لحظات عمر طعم کار و خدمت را دارد؛ اما خدمت به مردم در لطیف‌ترین اوقات طبیعت یعنی  زمستان برفی، شیرینی خاصی دارد که ان شاء الله پاداش خدمات خالصانه امدادگران، نجاتگران و جوانان داوطلب هلال احمر با سربلندی دنیوی و اجر اخروی همراه خواهد شد.

راننده گرفتار در برف که حمایت هلال احمر را در روشن کردن ماشین داشت گفت:تلاش‌های شبانه‌روزیِ شما امدادگران و جوانان عزیز در  تعطیلات زمستانه برف و سزرما در جاده‌ها این پیام را به مردم داشت که هلال احمر همیشه به فکر شما و همیشه در کنار شماست و همراهی این جمعیت امدادی و داوطلبانه با مردم همیشگی و ناگسستنی است.

و مسئول پایگاه صفیر گیلان و عضو داوطلب این جمعیت  نیز در حضور میدانی و آنچه دیده و شنیده و لمس کرده ،بار دیگر از تلاش‌های همه شما امدادگران و جوانان عزیز داوطلب هلال احمر که یادگار ارزشمندی را با خدمات زمستانی در برف و کولاک شهرهای گیلان بر جای گذاردید تشکر و قدردانی می‌کنم و سالی توام با سلامت، موفقیت، شادکامی و خدمات ماندگار برای یکایک شما آرزومندم.»

تنظیم/زلیخا صفری

هلال احمر photo_2020-02-14_04-06-29 photo_2020-02-14_04-06-07photo_2020-02-14_04-27-05photo_2020-02-14_04-06-44