اختصاصی/صفیر گیلان،علاقه‌مندی و استقبال مردم گیلان از رسانه‌ها یکی از بزرگترین سرمایه استان سر سبز گیلان است و امروز ایجاد و تقویت اعتماد عمومی به حوزه رسانه می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای مهم مد نظر دولت مردان و دست‌اندرکاران حوزه سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و … به ویژه مسئله بزرگ و سرنوشت ساز دست اندر کاران […]

 اختصاصی/صفیر گیلان،علاقه‌مندی و استقبال مردم گیلان از رسانه‌ها یکی از بزرگترین سرمایه استان سر سبز گیلان است و امروز ایجاد و تقویت اعتماد عمومی به حوزه رسانه می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای مهم مد نظر دولت مردان و دست‌اندرکاران حوزه سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و … به ویژه مسئله بزرگ و سرنوشت ساز دست اندر کاران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
دکتر ارسلان زارع عصر امروز (یکشنبه)  و درست در زمانی که فقط کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات و حضور ، مشارکت مردم در حماسه سیاسی بزرگ وقت مانده  در نشستی با اصحاب رسانه استان و مدیران روزنامه و خبرگزاریها و پایگاههای خبری و تحلیلی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام مادر و زن به مادران خبرنگار حاضر در این نشست گفت: تنویر افکار عمومی به عنوان مهمترین وظیفه ذاتی رسانه‌ها محسوب می‌شود که براین اساس در رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی جامعه می توانند بیشتر نقش آفرینی کنند.

زارع  به پیشینه نقش آفرینی رسانه ها پس از مشروطه و به ویژه پس از انقلاب اسلامی در مناسبات اجتماعی اشاره و می گوید،  انتخابات مهمترین فرآیند و رکن توسعه سیاسی و عامل استقرار و استمرار همه نظام های مردم سالار است.

نماینده عالی دولت در گیلان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی ملی پیش رو  می خواند و تاکید می کند تا برگزاری انتخاباتی قانونمند، باشکوه، سالم، امن و با حضور حداکثری ملت شریف و آگاه ایران اسلامی، اولویت همه ارکان نظام، رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهوری و خدمتگزاران به مردم باشد.

زارع اظهار می کند که مردم باتوجه به آگاهی های بالا و شعور سیاسی، شرایط زمانی را به خوبی درک می کنند،  ولی در عین حال آماده سازی افکار عمومی موضوع مهمی است که به اصحاب رسانه مرتبط می‌شود.

استاندار گیلان با قدردانی از انعکاس مطلوب اخبار مرتبط با انتخابات به جامعه توسط اصحاب رسانه،مدیران مسئول مطبوعات و پایگاه های خبری، خبرنگاران و عکاسان افزود: اوج فعالیت اصحاب رسانه برای انعکاس دستاوردهای نظام و دولت و تسهیل بیشتر خدمت به مردم توسط خدمتگزاران که امیدافزایی را به دنبال دارد، در ایام الله دهه مبارک فجر به وضوح مشاهده شد.

وی به تاکید مکرر خود در جلسه های مختلف با فرمانداران، بخشداران، رئیسان هیات های اجرایی و نظارت مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل بسیار مهم است، اشاره و می گوید: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، از ارکان مهم مورد توجه در انتخابات است که رسانه ها در این خصوص به ویژه در مشارکت و رقابت سیاسی می توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه در مکاتب و اندیشه‌های سیاسی، رسانه‌ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و اثرگذار محسوب می‌شوند، گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای شکل گیری، توجه خاصی به اصحاب رسانه، انعکاس آزاد اطلاعات، شفافیت و لزوم فعالیت گسترده مطبوعات و رسانه‌ها در بخش‌های مختلف جامعه داشته و تلاش کرده تا نگاه امنیتی را از آنان دور کند و این نگاه در راس برنامه‌های دولتمردان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: باور قلبی من این است که در استان گیلان هرچه بیشتر بتوانیم زمینه فعالیت رسانه‌ها را فراهم کنیم چراکه به یقین بستر عوامل موثر در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی توسعه استان را فراهم کرده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید می کند باید نشانه‌های حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های انتخاباتی همچون میتینگ ها، نشست ها را در  روزنامه ها و فضای مجازی در روزهای منتهی به انتخابات بیشتر شاهد باشیم،خواستار شد رسانه‌ها در تقویت شور انتخاباتی بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

زارع میزان مشارکت مردم گیلان در انتخابات های گذشته را از میانگین کشوری کمتر نخواند و گفت: امیدوارم در این انتخابات نیز با همکاری و مشارکت فعالانه مردم نجیب، شریف و آگاه گیلان که به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی براساس شاخص‌ها پیشرو هستند شاهد مشارکت بیشتر از میانگین کشوری باشیم.

دکتر زارع از اصحاب رسانه خواست تا از نخستین دقایق شروع فرآیند انتخابات، با حضور در شعب اخذ رای، اخبار و حضور مردم را منعکس کنند چراکه هرچه حضور اصحاب رسانه در شعب اخذ رای بیشتر باشد، زمینه ترغیب فزون تر مردم برای آمدن به پای صندوق های رای به ویژه رای اولی ها بیشتر می شود.

استاندار گیلان در پایان این نشست به خبرنگاران وعده داد تا بعد از انتخابات از خبرنگاران و رسانه های فعال در حوزه انتخابات تقدیر کند.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری