به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان عصر امروز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در استانداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره پشتوانه رای مردم را در انتخابات داشته گفت: امیدواریم که مردم گیلان در این دوره از انتخابات باشکوهتر و با شعور بالاتر شرکت کنند، و […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان عصر امروز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در استانداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره پشتوانه رای مردم را در انتخابات داشته گفت: امیدواریم که مردم گیلان در این دوره از انتخابات باشکوهتر و با شعور بالاتر شرکت کنند، و مشارکت مردم استان از میانگین کشوری بیشتر باشد.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی افکار مختلف در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی جناح های مختلف شامل اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و اعتدال حضور دارند که البته در صحنه سیاسی شدت و ضعف دارد

قاسم نژاد گفت: اگر افکارسنجی کنیم، بخشی از افرادی که می توانستند در صحنه باشند، حضور ندارند که ممکنست عدم حضور آنان دلایل مختلف داشته باشد ضمن اینکه تمام احزاب و گروه ها فعالیت شان را برای حضور در صحنه، انجام دادند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس آخرین آمار، ۱۹۷ نفر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: بر اساس آمار تا این لحظه، ۲۲ نفر از بانوان نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحنه رقابت هستند که نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است.

محمود قاسم نژاد  با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه آماده شده است. گفت:تعداد صندوق های اخذ رای  ” با دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت” و “۳۴۵ شعبه سیار” در شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور برنامه ریزی شده است.

قاسم نژاد تعدا واجدین شرایط رای دادن را یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در استان گیلان خواند و افزود:از این تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۸ نفر دختر و پسر نیز رای اولی ها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای برگزاری انتخابات در استان گیلان حدود ۳۰ هزار نفر از هیات های اجرایی اعم از نمایندگان فرمانداران، بازرسان و غیره مشارکت دارند، اظهار داشت: در مجموع ۴۵ هزار نفر در گیلان برای برگزاری انتخابات خوب و باشکوه همکاری می کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در کشور و اینکه انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی موضوع مهمی است، خاطر نشان کرد: پس از ۴۱ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سی و هفتمین انتخابات در کشور را برگزار می کنیم و تا امروز به ۴۰ درصد از اهدافمان رسیدیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بیان داشت: افکارسنجی کنیم، بخشی از افرادی که می توانستند در صحنه باشند، حضور ندارند که ممکنست عدم حضور آنان دلایل مختلف داشته باشد ضمن اینکه تمام احزاب و گروه ها فعالیت شان را برای حضور در صحنه، انجام دادند.

امنیت و اقتدار کشور در گروه مشارکت مردم پای صندوق های اخذ رای

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه اگر افرادی گله دارند که برای مشارکت کسانی را ندارند که در صحنه رقابت به دنبال آنان باشند، افزود: مگر ما کار حزبی انجام می دهیم، در این مقطع که دشمن نمی خواهد مردم در انتخابات شرکت کنند، حرف دشمن را بزند.

ویتصریح کرد  اگر مشارکت نکنیم و این مهم را به وجود نیاوریم، به عنوان افراد صاحبنظر، پس تفاوت ما با افراد معاند و مخالف نظام چیست، اگر انتخابات را تحریم کنیم و حضور نیابیم همان حرفی است که توسط دشمن تولید محتوی می شود و در جامعه انتشار می یابد.

وی با بیان اینکه همه گروه ها و اقشار باید برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات کمک کنند و فضا را با نشاط سیاسی کنیم اضافه کرد: امنیت و اقتدار کشور در گروه مشارکت مردم پای صندوق های اخذ رای است.

تقویت عقل منافع ملی به جای عقل جناحی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بیان داشت:  تاکید ما به دست اندرکاران انتخابات، صحت و سلامت انتخابات است که به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها و تاثیرگذاری آنان اظهار داشت: رسانه ها می توانند شور و نشاط سیاسی در جامعه ایجاد کنند باید اخبار امید بخش و مصاحبه با مردم در رسانه ها منتشر شود و هر کسی قانون اساسی کشورش را دوست دارد باید به مشارکت حداکثری کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه همه افراد عقل منافع ملی داشته باشند نه عقل جناحی، خاطر نشان کرد: رسانه ها باید سواد سیاسی مردم و قدرت تجزیه و تحلیل آنان را ارتقاء دهند.

وی اظهار داشت: در ارتباط با تخلفات انتخاباتی هیات های اجرایی و بازرسی در شهرستان ها و فرمانداری ها مستقر هستند، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی فعال بوده و در شورای تامین نیز کمیته ای مبنی بر نظارت بر امنیت انتخابات تشکیل شده، علاوه بر این هیات نظارت بر انتخابات این موضوعات را پی گیری می کند.

قاسم نژاد  درباره تلاش برای ورود گروه های مرجع و سیاسی شاخص برای تشویق مردم به مشارکت انتخاباتخبر داد و گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه جزء مصوبات دانشجویی بود، نشست هایی با رای اولی ها، هنرمندان و تربیون آزاد در مکان های مختلف از فعالیت ها برای تشویق مردم به مشارکت و گرم کردن فضای انتخاباتی است.

وی در پایان نیز تاکید کرد؛ در فضای مجازی از تخریب و تهمت پرهیز شود زیرا مورد رصد نیروی انتظامی است.

/زلیخا صفری