به گزارش صفیر گیلان،نماینده عالی دولت در شهرستان در کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای شهرستان فومن با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، انتخابات حق الناس است، افزود: یکی از مراتب حق الناس رعایت از سوی کسانی است که دارای آرا هستند و در ضمن مجریان انتخابات که بایستی رعایت حق […]

به گزارش صفیر گیلان،نماینده عالی دولت در شهرستان در کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای شهرستان فومن با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، انتخابات حق الناس است، افزود: یکی از مراتب حق الناس رعایت از سوی کسانی است که دارای آرا هستند و در ضمن مجریان انتخابات که بایستی رعایت حق الناس را نمایند.

محمدرضا محسنی با بیان اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماد حاکمیت مردمسالاری دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، یادآور شد: از افتخارات نظام این است که به طور میانگین در هر سال یک انتخابات در نهایت صحت و سلامت برگزار شده است.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه تمام ارکان نظام مبتنی بر آرای مردم است، یادآور شد: نمایندگان فرماندار مسئولیت اصلی شعب اخذ رای را برعهده دارند و اجرای تمام وظایف فرماندار در شعبه اخذ رای برعهده آنها است.

محسنی با تاکید بر لزوم رعایت اصل بی طرفی در انتخابات گفت: فکر، زبان، رفتار و کردار نمایندگان فرماندار که مورد قضاوت همگان نیز قرار می گیرد در عین رعایت مرُ قانون باید رعایت اصل بی طرفی باشد.

وی افزود: فرماندار مسئول برگزاری انتخابات کل حوزه های انتخابیه است و هر یک از شما نمایندگان مسئول برگزاری انتخابات در آن شعبه هستید.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه نمایندگان فرماندار شعب اخذ رای باید به وظایف خود اشرافیت داشته و به قانون انتخابات مسلط باشند، افزود: انتخابات دارای چهار رکن است که دو رکن امنیت و سلامت برعهده مجریان انتخابات است و شما به عنوان نماینده فرماندار مسئول اجرای این دو رکن هستید.

محسنی با تاکید بر اینکه دو رکن سلامت و امنیت بر دو رکن رقابت و مشارکت نیز تاثیرگذارهستند، تصریح کرد: هرچه سلامت و امنیت بیشتر باشد فضای رقابت و مشارکت بیشتر فراهم خواهد شد.

وی بر لزوم رعایت نظم و انضباط، حضور به موقع در شعب اخذ رای، هماهنگی با سایر اعضای شعبه و همچنین حفظ و حراست از دستگاه احراز هویت تاکید کرد.