اختصاصی/صفیر گیلان؛در پیاده راه فرهنگی رشت که هنوز عدم مدیریت ها باعث شده تا در میدان اصلی شهرداری رشت(میدان ذهاب) شاهد انبوه انباشت برف باشیم و به ناچار شهروند برای اینکه بر روی برف سری نخورد و دست و پایش را نشکند باید سر به زیر راه برود و اما در همین مسیر اگر سر […]

 اختصاصی/صفیر گیلان؛در پیاده راه فرهنگی رشت که هنوز عدم مدیریت ها باعث شده تا در میدان اصلی شهرداری رشت(میدان ذهاب) شاهد انبوه انباشت برف باشیم و به ناچار شهروند برای اینکه بر روی برف سری نخورد و دست و پایش را نشکند باید سر به زیر راه برود و اما در همین مسیر اگر سر به زیر راه بروی شاید پیشانیت سر از نوک کفش نامزد انتخاباتی حوزه رشت درآورد زیرا بنر های تمام قد با داربست آهنی آماده ضربه زدن به سر و صورت است و اینجاست که به فکر حفظ اخلاق و کرامت انسانی می افتید.

مگر نه اینکه باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات طبق قانون، حق هر نامزدی است اما باید با رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسانی باشد نه اینکه شئونات انسانی زیر پا گذاشته شود. نامزدی که امروز در زمان تبلیغات، قانون و اخلاق را زیر پا می‌گذارد فردا چگونه می‌خواهد برای این مردم، قانونی تصویب کند که بر مبنای احکام اسلامی و دینی باشد؟

تبلیغات نامزدها با قوت رصد می‌شود

و این در حالی است که مسئول اجرایی کمیته امنیت ستاد انتخابات شهرستان رشت در گفتگو با برخی رسانه  گفاتند که  از روز ۲۴ بهمن ماه تبلیغات کاندیداهای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی آغاز شد،و کمیته امنیت شهرستان رشت وظیفه رصد کردن و پیگیری تخلفات انتخاباتی را دارد و بنرها و پوسترهای بیشماری که خارج از قانون تبلیغات انتخابات در سطح شهرستان نصب گردد، توسط کمیته امحاء ستاد انتخابات جمع آوری خواهد شد.

فریبرز عسگرپور بیان داشتند که طبق آیین نامه اجرای انتخابات هرگونه نصب عکس، پوستر، بنر و پلاکارت‌های تبلیغاتی در معابر عمومی، دولتی و شخصی ممنوع بوده و کمیته امحاء نسبت به جمع آوری بنرها و پوسترهای غیر مجاز اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر در سه شیفت در حال اجرای قانون انتخابات هستند، گفت: در ابتدا به کسانی که تخلف انجام دادند تا سه بار تذکر لسانی خواهیم داد و سپس برخورد جدی با آنها خواهد شد.

عسگرپور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد تخلف انتخاباتی در شهرستان رشت صورت گرفته است، گفت: نیروهای کمیته اجرایی امنیت شهرستان رشت در ۵ منطقه شهرداری مرکز و پنج بخش شهرستان رشت در ۲۴ ساعته در حال گشت زنی و رصد هستند.

وی همچنین از شهروندان خواست هرگونه تخلف را مشاهد کردند به فرمانداری اطلاع دهند گفت: مزاحمت‌های صوتی و هرگونه ضایع کردن حقوق شهروندی توسط کاندیداها مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و شهروندان می توانند با شماره۳۲۱۳۳۵۴۵ تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

/زلیخا صفری راسته کناری

انتخابات رشت  انتخابات رشتانتخابات رشت  انتخابات رشت