به گزارش صفیر گیلان؛محسنی فرماندار فومن در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با بیان این که جلسات ستاد پیشگیری از کرونا در فرمانداری در فواصل ۷۲ ساعته برگزار می شود، بر لزوم برنامه ریزی و حضور مستمر روسای ادارات مسئول و دست اندرکاران در این جلسات تاکید کرد. وی با تشکر از تلاش های مسئولین […]

به گزارش صفیر گیلان؛محسنی فرماندار فومن در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با بیان این که جلسات ستاد پیشگیری از کرونا در فرمانداری در فواصل ۷۲ ساعته برگزار می شود، بر لزوم برنامه ریزی و حضور مستمر روسای ادارات مسئول و دست اندرکاران در این جلسات تاکید کرد.

فرمانداری فومن
وی با تشکر از تلاش های مسئولین ذی ربط، از زحمات کادر پزشکی و بخش بهداشت و درمان در رسیدگی به مشکلات مردم و بیماران شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
محسنی با تاکید بر این که نگاه به تخلفات برخی اصناف و واحدها به معنای متخلف درنظر گرفتن کل بازار و اصناف نیست، بر لزوم جدیت و قاطعیت دستگاه های نظارتی بر پایش بازار تاکید کرد.
وی بر رعایت قانون در این مقطع حساس تاکید کرد و افزود: مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان به منزله قانون است و تمام دستگاه ها و افراد مسئول ملزم به اجرای آن در حیطه کاری خود هستند.
محسنی با اشاره به لزوم عدم افزایش قیمت اقلام مختلف بهداشتی، بر نظارت بیشتر و استمرار پایش عملکرد واحدهای صنفی فعال در شهرستان در عین فراهم کردن بستر تشویق آن ها تاکید کرد.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که هزینه های مربوط به وصول مطالبات آب، برق، گاز و تلفن در شرایط فعلی باید با مساعدت و لحاظ کردن شرایط اقتصادی مردم دریافت شود، اعلام کرد: ادارات خدماتی مذکور از قطع خدمات رسانی به مشترکین خانگی تا پایان فروردین خودداری کنند.
محسنی با تاکید بر لزوم تامین مواد خام برای واحدهای صنعتی که خط تولید خود را به منظور تامین اقلام بهداشتی تغییر داده اند، خواستار افزایش ظرفیت تولید واحدها و لزوم مساعدت دست اندرکاران در این خصوص شد.
فرماندار فومن با بیان این که بزرگنمایی مشکلات بخش بهداشت و درمان کمکی به حل مشکلات نمی کند، خواستار همکاری اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خدمات و فداکاری بخش بهداشت و درمان و انعکاس هشدارهای پزشکی جهت رعایت اصول بهداشتی شد.
وی با اشاره به این که اطلاع رسانی درست و همچنین افزایش انعکاس اقدامات و مراقبت های پزشکی به عموم از رسانه ها انتظار می رود، خواستار برگزاری جلسه ای توسط اداره ارشاد با اصحاب رسانه شد.
محسنی افزود: زنجیره ارتباطات انسانی باید قطع شود تا انتشار ویروس به حداقل برسد.
وی با تاکید بر مساعدت بانک ها در وصول مطالبات از مردم، خواستار همکاری با افرادی شد که اقساط بانکی خود را باید پرداخت کنند.
فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر رعایت خودمراقبتی توسط واحدهای صنفی به ویژه نانوایی ها، خواستار جدیت در برخورد با تخلفات و بی توجهی به دستورالعمل های مربوطه شد.
محسنی با اشاره به لزوم عدم برپایی کمپ و چادر و رزرو اتاق به ویژه در ایام نوروز توسط مسافران، هتل ها، مسافرکاشانه ها و غیره، بر جدیت دستگاه ها به ویژه شهرداری، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در این خصوص تاکید کرد.
وی افزود: دست اندرکاران در صورت مشاهده ظرفیت موجود برای تولید اقلام بهداشتی در چارچوب قانونی و با رعایت استانداردهای بهداشتی لازم، باید به منظور برپایی کارگاه های مربوطه اقدام نمایند.
محسنی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین جهت تهیه اقلام بهداشتی لازم برای اقشار آسیب پذیر و نیازمندان را مورد توجه قرار داد.
فرماندار فومن خواستار استمرارِ در دستور کار قرار گرفتن ضدعفونی سازی خیابان ها و معابر عمومی در سطح شهرها شد.
محسنی با اشاره به اهمیت تامین کادر پزشکی و پرستاران برای رسیدگی به بیماران و استمرار مراقبت های بهداشتی، خواستار برنامه ریزی های لازم جهت دعوت یا بازگشت به کار کردن از افراد واجد صلاحیت شد.
رعایت نکات بهداشتی در فعالیت صنف قصابان و همچنین متوقف شدن فعالیت سه شنبه بازار فومن نیز مورد اشاره فرماندار فومن قرار گرفت.
وی در انتهای سخنان خود بر لزوم تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز ایام نوروز و برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار در این خصوص تاکید کرد.
در پایان، اعضای جلسه به ارائه گزارش خود از آخرین وضعیت شهرستان و روند رسیدگی به مسائل و مشکلات پرداختند و گزارشی از میزان کشفیات مواد بهداشتی احتکار شده، گرانفروشی، نظارت های بهداشتی بر واحدهای صنفی به ویژه مرغ فروشی ها و نانوایی ها و همچنین تولید و توزیع اقلام حوزه بهداشتی ارائه کردند.