صفیر گیلان،سردار “عزیزاله ملکی” در گفت‌‌وگو یی در این خصوص گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در دهستان جیرده شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی جیرده ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل‌های […]

صفیر گیلان،سردار “عزیزاله ملکی” در گفت‌‌وگو یی در این خصوص گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در دهستان جیرده شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی جیرده ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.
وی بیان داشت: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، ۵ نفر ۱۵ هزار و ۵۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله فنس و پرچین محصور کرده‌اند.
سردار ملکی به تشکیل پرونده در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.
ارشد انتظامی گیلان تصریح کرد: در این راستا ۵ متهم ۳۵، ۴۳، ۴۵، ۴۸ و ۶۵ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند از شهروندان خواست، برای حفظ و حراست از اراضی ملی در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.