به گزارش صفیر گیلان؛اولین جلسه شورای اداری شهرستان فومن در سال ۹۹ به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین صفوی امام جمعه شهرستان و با حضور روسای ادارات و دستگاه های اجرایی و اصحاب […]

به گزارش صفیر گیلان؛اولین جلسه شورای اداری شهرستان فومن در سال ۹۹ به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین صفوی امام جمعه شهرستان و با حضور روسای ادارات و دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

e5bdf425-3a76-4026-b7ac-12635d79d16d

نماینده عالی دولت در شهرستان در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران، با اشاره به نزدیکی روز کارگر و معلم، این ایام را به فرهنگیان زحمتکش تبریک و تهنیت گفت و با اشاره به سالروز تاسیس شوراهای اسلامی، افزود: در سال جهش تولید، شوراهای اسلامی از ظرفیت روستاهای خود به منظور توسعه استفاده کنند.

محسنی با بیان این که در راستای مقابله با ویروس کرونا، ۲۰ جلسه و بیش از ۲۰۰ مصوبه اجراء شده، وضعیت آماری بسیار مطلوب شهرستان فومن را حاصل زحمات دست اندرکاران و همراهی مردم و اصناف دانست و افزود: بیش از ۵۲۳ میلیون تومان کمک اصناف شهرستان و همچنین بیش از ۱ میلیارد تومان کمک خیرین در قالب بسته های حمایتی نشان از نوع دوستی مردم شهرستان فومن دارد.

وی با تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شهرستان و همچنین با تقدیر از رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار ایان مقابله با کرونا و همچنین انتخابات فومن با حدود ۷۳ درصد مشارکت مردمی، زحمات روسای ادارات و دستگاه های اجرایی را در مدیریت حوادث و رویدادهای سال گذشته به ویژه برف، انتخابات و کرونا مورد تقدیر و تشکر قرار داد.

فرماندار شهرستان فومن با بیان این که جلسه شورای اداری، مختص اعلام سیاست های کلان شهرستان است، خود و همگان را به رعایت اخلاق مدیریتی و نظم و انظباط دعوت کرد که به حفظ کرامت مراجعین می انجامد.

محسنی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید، حوزه کشاورزی را بهترین ظرفیت شهرستان دانست و چهار سیاست کلی خود در این حوزه را بدین ترتیب عنوان کرد: احیای صنعت ابریشم در کنار تولید برنج و افزایش آن به ۸۰ تن در سال؛ افزایش سطح زیر کشت باغات توت فرنگی با به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی؛ زراعت چوب در راستای احیای جنگلداری و همچنین درآمدزایی و همچنین، کاشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی به مساحت ۵ هکتار.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث ارزیابی عملکرد مدیران، چند نکته مورد نظر قرار خواهد گرفت که عبارتند از تکریم ارباب رجوع، ارائه برنامه یک ساله کاری، اهتمام به جذب تخصیص اعتبارات ابلاغی و بیشتر از متوسط استانی و همچنین پاسخگویی شایسته.

فرماندار شهرستان با بیان مهم ترین موارد مورد انتظار خود، دستور کار خود را برای مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان تشریح کرد و افزود: حضور مستمر در محل ماموریت، توجه به تفکیک زباله از مبداء، استفاده از اتوماسیون اداری و دولت الکترونیک از جمله اقداماتی است که در ارزیابی عملکرد مسئولین شهرستان لحاظ خواهد شد.

وی دو مساله پیشگیری از جرایم و افزایش ضریب امنیت را دو وظیفه مهم نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی امنیت دانست.

رفع مشکلات مخابراتی روستاهای فومن در دستور کار مسئولان ارتباطات

فرماندار شهرستان در ادامه سخنان خود، با تاکید بر لزوم پیگیری ادارات جهت جذب تخصیص اعتبارات باقی مانده، بر اهتمام روسای ادارات و دستگاه های اجرایی در این خصوص تاکید کرد.

محسنی با اشاره به اجرای طرح مواسات که دستور مقام معظم رهبری است، خواستار همکاری عمومی و همچنین مشارکت داوطلبانه روسای ادارات شهرستان شد.

نماینده عالی دولت شهرستان در انتهای سخنان خود، مسائل و مشکلات مخابرات در روستاهای سطح شهرستان را مورد توجه قرار داد و خواستار این شد که پیگیری های لازم جهت رفع مشکل ارتباطات مخابراتی مردم مناطق روستایی انجام شود.

7ffa88f8-3189-4642-bc94-9bdaaaeaa76c
 فرماندارفومن همچون قهرمانی در مدت کوتاه درخشید

حجت الاسلام والمسلمین صفوی امام جمعه شهرستان در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، وجود رویدادهای مهم شامل سه شب قدر، شهادت مولای متقیان و نیز روز قدس را از برکات این ماه دانست. وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری رزمایش مواسات، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط دست اندرکاران در توزیع هزاران بسته غذایی معیشتی، خواستار مشارکت و تعاون عموم مردم در این رزمایش جهت کمک به نیازمندان شد.
امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به اقدامات و تلاش های فرماندار فومن در رسیدگی به مشکلات شهرستان در زمان بارش برف و مقابله با کرونا، اظهار کرد: آقای محسنی همچون قهرمان طی این مدت کوتاه حضور در شهرستان فومن درخشیده و بر خود لازم می دانم از ایشان تشکر کنم.

IMG_6245ش

تقدیر افتخاری از مردم فومن و شفت

حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش های مسئولین شهرستان و مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا، با بیان این که شیوع بیماری و اقدامات مقابله ای باعث تحت الشعاع قرار گرفتن بسیاری از مشاغل شده، خواستار توجه مسئولین به رفع مشکلات معیشتی این گروه های صنفی شد.

افتخاری ضمن تشکر از مدافعان سلامت ت که با خلق حماسه های زیبا ایثارگری های دوران جنگ را زنده کردند گفت: کسب کارهای زیادی در دروان شیوع کرونا اسیب دیده اند که از فرماندار می خواهم به این قشر توجه ویژه نمایند.

وی با بیان اینکه ای کاش دولت به حساب خانوار اسیب دیده مبلغی جهت کمک واریز می کرد افزود:کرونا نشان داد افرادی که ادعای مدیریت جهان داشته اند در حل این بیماری عاجز هستند.

نماینده شهرستان های فومن و شفت در آخرین حضورش در جلسه شورای اداری شهرستان فومن به مشکلات زیادی که کشاورزان در بخش سردهنه های ابرسانی دارند  اشاره و خواستار رفع این مشکلات شد.

وی از اصحاب رسانه واست تا  از مسوولین وقت بخواهند که در دوران مدیریت خود چه چیزی تحویل گرفته اند و چه چیزی تحویل خواهند داد را رسانه ای کنند.

افتخاری اظهار کرد؛با توجه به پایان دوره چهار ساله نمایندگی ام بابت کاستی ها در عملکردم از مردم نیز عذر خواهی میکنماز مردم روستای کلفت عذر خواهیکرد و گفت: امیدوارم بزودی این‌ پل به ثمر برسد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهه تاکید کرد؛اگر مطالبات درمانی شهرستان فومن و شفت از دانشگاه علوم پزشکی رفع نشود به اصحاب رسانه خواهم گفت در علوم پزشکی گیلان چه می گذرد

در ادامه این جلسه، روسای ادارات شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، امور آب و صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارش عملکرد خود به این شورا و اطلاع رسانی درخصوص آخرین اقدامات خود پرداختند.

 

ebb4a5f5-fcd3-4b4f-8e3e-8bc49e25399d

رئیس شبکه بهداشت شهرستان با اشاره به شیوه ویروس کرونا از انجام دو مرحله غربالگری عمومی خبر داد که در مرحله اول ۸۸ هزار نفر و در مرحله دوم ۵۴ هزار نفر از مردم شهرستان فومن غربالگری شدند.

وی هدف از مجموعه اقدامات انجام شده را حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی شهرستان اعلام کرد و گفت:فومن از جمله شهرستان های استان با #کمترین میزان مبتلایان و فوت شدگان ویروس
کرونا است.

دکتر یکتا با اشاره به اینکه  مراکز ۱۶ گانه بهداشتی شهرستان باز است و نمونه گیری حلق از شهروندان صورت می گیرد گفت: با توجه به بروز رفتارهای متفاوت ویروس در جامعه، نگران پیک #سوم بیماری هستیم.

e2bd2ddf-3bbf-4e77-b277-da323e3f0be2

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیز با اشاره به دستور فرماندار شهرستان درخصوص احیای صنعت نوغان، ضمن اشاره به وجود بستر مناسب برای این امر در قالب ۸۵ ساختمان مناسب برای فعالیت های مربوط به نوغانداری، از یک سو، از توزیع ۵۲۰ جعبه تخم نوغان و همچنین شناسایی باغات پراکنده درخت توت و بازوهای حاشیه آب بندان ها جهت کاشت نهال توت و از سوی دیگر، از شناسایی ۵۷ فارغ التحصیل کشاورزی در شهرستان خبر داد.

IMG_6354

رئیس اداره امور آب فومنات با اشاره به آغاز فصل کشاورزی، اظهار کرد: بازسازی ۳۱ سردهنه اصلی شهرستان فومن به پایان رسیده است.

هاشمی صنعت و معدن

رئیس صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به توزیع روزانه ۵ هزار ماسک در شهرستان، وضعیت توزیع اقلام بهداشتی در شهرستان را مطلوب اعلام کرد و گفت:  تولید و توزیع فومن وش روزانه از ۶ هزار کارتن می گذرد.

وی بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان را روزانه از عملکرد این اداره خواند و گفت: برخورد با گرانفروشان و متخلفان  و تشکیل پرونده  با دستور مقام قضایی در دستور کار اداره صمت شهرستان است.

/زلیخا صفری راسته کناری