به گزارش صفیر گیلان؛ اعضای هیئت مدیره شرکت توسعه عمران شهرستان فومن با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان ملاقات کردند. در این جلسه که به منظور رسیدگی به مسائل این شرکت و هماهنگی بیشتر در حوزه توسعه فعالیت آن برگزار شد، اعضای هیئت مدیره آن به بیان درخواست های خود درخصوص افزایش اشتغالزایی و توسعه فضای […]

به گزارش صفیر گیلان؛ اعضای هیئت مدیره شرکت توسعه عمران شهرستان فومن با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان ملاقات کردند.
در این جلسه که به منظور رسیدگی به مسائل این شرکت و هماهنگی بیشتر در حوزه توسعه فعالیت آن برگزار شد، اعضای هیئت مدیره آن به بیان درخواست های خود درخصوص افزایش اشتغالزایی و توسعه فضای کسب و کار پرداختند و رهنمودهای لازم را از فرماندار شهرستان دریافت کردند.
محسنی فرماندار شهرستان، با بیان این که شرکت توسعه عمران از ظرفیت مشارکت شهروندان جهت توسعه اقتصادی شهرستان برخوردار است، بر این نکته تاکید کرد که مردم بایستی سهامدار این شرکت باشند.
وی با بیان این که ترکیب اعضای هیئت مدیره شرکت توسعه تعاون شهرستان فومن از پشتوانه اجتماعی خوبی برخوردار است، بر ماهیت عمرانی این شرکت تاکید کرد و خواستار تمرکز آن بر حوزه توسعه و عمران شهرستان شد.
محسنی در این جلسه، ضمن تاکید بر برنامه محور بودن این شرکت به منظور توسعه کیفی و عملکرد بهینه، خواستار برنامه ریزی و ارائه برنامه های زمانبندی و اولویت بندی شده به فرمانداری شد.
وی افزود: بسیاری از پروژه های عمرانی کوچک در شهرستان قابلیت واگذاری به این شرکت را دارد و ضروری است که به این منظور، جهت برگزاری منظم جلسات با حضور مسئولین شهرستانی به فراخور نیاز، برنامه ریزی شود.
محسنی با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در حوزه گردشگری و کشاورزی در شهرستان، خواستار ورود جدی این شرکت شد و ظرفیت های صنعتی فومن را نیز جهت بهره برداری این شرکت مورد توجه قرار داد.
فرماندار شهرستان با بیان این که ابتدا باید ظرفیت حوزه های مختلف شناسایی و سپس جهت بهره برداری از آن برنامه ریزی شود، افزود: به عنوان مثال، در حوزه آب، فعالیت هایی نظیر لاینینگ، لایروبی انهار و آب بندان ها و تجهیز اراضی از ظرفیت درآمدزایی توسعه ای مناسبی برخوردار است و در حوزه کشاورزی نیز، فعالیت هایی نظیر زراعت چوب، کاشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی، کشت زعفران، پرورش ابریشم و صنایع وابسته به آن، فرصت های خوبی در اختیار این شرکت می گذارد.
محسنی در ادامه افزود: بهره برداری از ساختمان ها واحدهای بلااستفاده متعلق به ادارات و دستگاه های اجرایی، پس از انجام تشریفات اداری و قانونی لازم، می تواند مفید واقع شود.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند، از اعضای هیئت مدیره این شرکت دعوت کرد جهت ورود به این حوزه، برنامه ریزی و طرح موضوع کند زیرا مساله پسماند در حال تبدیل به معضل آینده مناطق شهری و روستایی است و فومن از ظرفیت ورود این شرکت برای مدیریت پسماند برخوردار بوده و استقبال می نماید.
محسنی همچنین با اشاره به مزایای پروژه های قابل ترک تشریفات، پیشنهاد کرد از ظرفیت این قبیل اقدامات عمرانی نیز توسط این شرکت استفاده شود.

فرماندار و سمیع
در ادامه، اعضای هیئت مدیره این شرکت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
شرکت توسعه عمران شهرستان فومن که در سال ۱۳۹۸ ثبت شد، هم اکنون دارای ۵۳۰ نفر عضو سهامدار می باشد.