به گزارش صفیر گیلان؛محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: ابتدای فعالیت شورای کنونی در فضای عدم اعتماد مردمی به دلیل مشکلاتی که در شورای سوم وجود داشت، مواجه بودیم و شهر بدون شورا و شهردار بود و به صورت سرپرستی اداره می‌شد. وی ادامه داد: با […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: ابتدای فعالیت شورای کنونی در فضای عدم اعتماد مردمی به دلیل مشکلاتی که در شورای سوم وجود داشت، مواجه بودیم و شهر بدون شورا و شهردار بود و به صورت سرپرستی اداره می‌شد.

وی ادامه داد: با استقرار شورای چهارم و نابسمانی که در مجموعه شورا و شهرداری وجود داشت، نخستین بخش فعالیت‌ها اعتمادسازی مردم نسبت به شورا و شهرداری بود و بخش دوم ساماندهی امور مربوط به شهرداری در دستور کار قرار گرفت و با یک دوره سرپرستی شش ماهه بخشی از امور شهرداری به سامان رسید.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به انتخاب شهردار پس از طی کردن یک پروسه برای این شهر اشاره کرد و افزود: در یک پروسه ۹ ماهه شهردار نتوانست برابر برنامه پیشنهادی خود که نیاز شهر و خواسته اعضای شورا بود، عمل کند و از ادامه کار بازماند و دوباره در یک پروسه شش ماهه برای شهرداری رشت سرپرست انتخاب شد.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی شهر رشت از سال سوم فعالیت شورای چهارم عملیاتی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دو سال کاری از عمر شورای چهارم را از دست دادیم اما در دو سال اخیر در نیمه دوم عمر شورای چهارم شهر رشت اقدام‌های بسیار خوب و مفیدی در سطح شهر اجرایی شده و بسیاری از پروژه‌هایی که عملیاتی نشده و یا نیمه کاره بود، اجرایی شده است.

وی، جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی را از اقدام‌های شهرداری رشت خواند و بیان کرد: یکی از معضل‌های مردم به‌ویژه در هسته اصلی شهر روان‌آب‌های سطحی بود و به دلیل بارندگی شدید و سیل بخش عمده‌ای از مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند بنابراین با اجرای پروژه بیش از ۶۰ تا ۶۵ درصد از مشکلات مردم در این زمینه برطرف شده است.

 

*اجرای ۳۰ کیلومتر پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی تا پایان سال جاری

عضو شورای اسلامی شهر رشت به انعقاد قرارداد جدید با دو پیمانکار به منظور اجرای حدود ۳۰ کیلومتر پروژه جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی در این شهر اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری باقی‌مانده مشکلات در زمینه مذکور برطرف می‌شود.

واثق کارگرنیا با اشاره به اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی در میدان شهدای ذهاب شهر رشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از مردم تاثیر مطلوبی از پیاده‌راه مذکور مشاهده نکردند و آن‌چه می‌خواستیم و طراحی که از ابتدا آماده شده بود به اجرا گذاشته نشد اما در مجموع با توجه به اینکه در سطح شهر اقدام مفیدی در بخش گردشگری نداشتیم تاثیر مطلوبی در جذب گردشگر در شهر رشت داشته است.

وی ادامه داد: اکنون تنها منطقه‌ای که مورد بازدید مسافران و استفاده مردم رشت قرار می‌گیرد، پیاده‌راه فرهنگی این شهر است و با تغییراتی که قرار شده شهرداری در مبلمان آن ایجاد کند مقداری مطلوب‌تر می‌شود بنابراین قولی که شهرداری در راستای زیرساخت‌های مورد نیاز طرح داده و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند به کمترین حد می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به اجرای زیرگذر برادران شهید لطفی در منطقه چمارسرا پس از پل یخسازی اشاره کرد و یادآور شد: زیرگذر مذکور برای مردم تاثیرگذاری خوبی داشته است.

*اجرای طرح رینگ دور شهر رشت در سال ۹۶

واثق کارگرنیا از اجرای طرح رینگ دور شهر با مشخص کردن بودجه آن در اواخر سال گذشته برای سال جاری در رشت خبر داد و اظهار کرد: مطالعات طرح مذکور توسط مشاور انجام شده و پیمانکار پروژه مشخص شده ضمن اینکه اقدام‌های اولیه برای مناقصه انجام شده است.

وی، پروژه نخست رینگ دور شهر رشت را ۹۰ متری میدان گیل بالاتر از کارخانه دخانیات عنوان کرد و افزود: پروژه دیگر کانال «ژ۵» از مقابل شرکت پخش کاله تا نزدیک میدان جهاد است و تعدادی خیابان‌های داخلی مانند بلوار شهید احسانبخش، انساندوست، امام علی(ع) و سرگل باید بازگشایی شود و در بودجه سال ۹۶ پیش‌بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات شهر رشت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر رشت صنعتی و کشاورزی نیست، باید به صنعت گردشگری توجه بیشتری داشته باشیم و در نوروز سال جاری سومین استان مسافرپذیر کشور بودیم و بخش عمده‌ای از مسافران وارد شهر ما شدند اما به دلیل اینکه جاذبه‌ای برای ماندگاری گردشگران نداریم توقف مسافران در رشت کمترین میزان بود.

واثق کارگرنیا بر معرفی رشت به عنوان شهر گردشگری تأکید کرد و گفت: قابلیت‌های بسیار قوی و مهم گردشگری در رشت وجود دارد، بقعه متبرکه فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در این شهر است و با اطلاع‌رسانی و تبلیغ مناسب می‌توانیم رشت را به شهری سیاحتی و زیارتی تبدیل کنیم و این امر با هزینه کمتری می‌تواند اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح بازآفرینی بقعه متبرکه فاطمه اخری(س) به اتمام رسیده است، بیان کرد: توسعه حرم فاطمه اخری(س) و مسیرهای منتهی به آن، آرام‌سازی مسیرها، کاروانسراهایی که در سطح شهر وجود دارد، حمام‌های قدیمی، مکان‌ها و منازل تاریخی که داریم به دست فراموشی سپرده شده و باید برای نگه‌داری آنها اقدام‌های مناسبی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت متذکر شد: در طرح بازآفرینی بقعه متبرکه فاطمه اخری(س) روح معنوی در رشت تقویت می‌شود و می‌توانیم شهر را به عنوان مرکز سیاحتی و زیارتی در راستای جذب گردشگر تبدیل کنیم و این امر در ارتقای کسب و کار و همچنین ایجاد اشتغال برای مردم تاثیرگذار است.

 

*اجرای پل طبیعت رشت به مناقصه رفت

واثق کارگرنیا با بیان اینکه پل طبیعت به طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر به مناقصه رفته است، اظهار کرد: امیدواریم بودجه طرح مذکور در شورای شهر رشت به تصویب برسد و شهرداری بتواند آن را اجرایی کند.

وی، برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای گیلان را از اقدام‌های فرهنگی شورا و شهرداری شهر رشت در سال ۹۵ دانست و خاطرنشان کرد: کنگره مذکور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی شده است و تمثال شهدا در خیابان‌های شهر رشت نصب شده و اکنون نام گیلان و رشت به عنوان بهترین برگزارکننده کنگره شهدا می‌درخشد و مورد تأیید تمام مسؤولان ذی‌ربط است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، برگزاری برنامه فصل شیدایی به مدت ۱۰ شب از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این شهر عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم از برنامه مذکور بازدید کردند و شهرداری در برگزاری آن مشارکت تاثیرگذاری داشته است.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت شورای چهارم شهر رشت دارای فضای سبز بسیار محدودی بودیم و حتی از استان‌های خشک کشور سرانه کمتری داشتیم، بیان کرد: اکنون تعداد پارک‌های کوچک و بزرگ رشت به بیش از ۶۰ قطعه رسیده و هر جا حاشیه رودخانه‌ها را توانستیم تملک کنیم تبدیل به فضای سبز شده تا مردم بتوانند بخشی از اوقات فراغت خود را در آنجا سپری کنند.

وی به الحاق پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به فضای سبز شهر رشت اشاره کرد و گفت: اکنون سرانه فضای سبز رشت از استانداردهای جهانی فراتر رفته و در سطح بالاتری هستیم.

*اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک این شهر در راستای کاهش ترافیک و ایمن‌سازی خیابان‌ها و معابر در کارگروه‌های کارشناسی وزارت کشور تأیید شده است، تصریح کرد: طرح مذکور با محوریت تراموا اجرایی می‌شود و پس از آن هر اقدامی که در معابر اصلی و فرعی شهر یا توسعه ناوگان عمومی بخواهیم انجام دهیم براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک انجام می‌شود تا بتوانیم از موازی‌کاری یا فعالیت‌هایی که موجب هدررفت بودجه و بیت‌المال شود، جلوگیری کنیم./منبع فارس