به گزارش اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی صفیرگیلان، محمدرضا محسنی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان شفت به مناسبت روز صنعت ، معدن و تجارت   با اشاره به اینکه  این بازدید به منظور تکریم و تقدیر از تلاش گران عرصه صنعت است گفت:در این بازدید […]

به گزارش اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی صفیرگیلان، محمدرضا محسنی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان شفت به مناسبت روز صنعت ، معدن و تجارت   با اشاره به اینکه  این بازدید به منظور تکریم و تقدیر از تلاش گران عرصه صنعت است گفت:در این بازدید سعی  کردیم از نزدیک در جریان مشکلات صنعتگران قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت دستگاه استانی و ظرفیت نماینده انها را بر طرف کنیم.

ایشان با بیان اینکه این فعالان با وجود مشکلات در مسیر تولید به فعالیت خود ادامه می دهند، اظهار کرد ؛برای برطرف کردن مشکلات حوزه صنعتی باید این مسائل ریشه یابی و سپس راهکار ارائه شود.

ایشان از اقدامات خوب دولت روحانی در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت:این اقدامات به دستورمقام معظم رهبری در بحث کمک به واحدهای تولیدی که به علت مشکلات در حال بسته شدن و تعطیلی بود اجرایی شده  است.

وی در ادامه با اشاره به برخی دلایل بروز مشکلات در حوزه صنعتی،  که حاصل سیاستهای غلط و اشتباه بوده اظهار کرد: پرداخت نشدن یارانه به صنایع، ورود کالاهای خارجی مشابه کالاهای داخلی به کشور، گرفتن قدرت رقابت از تولیدکنندگان، تحریم و فشارهای خارجی و باز شدن درهای واردات از جمله عوامل بود که دست در دست هم داد تاصنایع که می توانست  تولید و اشتغال  کند بسته شود.

photo_2017-07-04_05-56-32 photo_2017-07-04_05-54-03

ایشان با اشاره به اینکه  حدود ۱۷ هزار واحد صنعتی در کشور با مشکل مواجه بودند که با پرداخت تسهیلات از سوی دولت احیا شدند.

محسنی با اشاره به اینکه  ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به واحدهای صنعتی این شهرک اختصاص یافته است گفت: بخشی از این سرمایه در گردش جذب نشده که با پیگیری و بیان در جلسات رفع موانع تولید استان  و کمک بانکها جذب خواهد شد.

نماینده دولت تدبیر و امید در شفت با اشاره به اینکه بخشی از این تسهیلات  به دلیل این که تعدادی از واحدهای صنعتی نتوانسته اند  دلایل مورد قبول برای دریافت تسهیلات را ارائه دهند هنوز جذب نشده گفت:واحد صنعتی که اراده دارد ولی مشکل دارد دستش را بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به صنعت با نگاه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از اولویت های دولت دوازدهم است، تأکید کرد: مسئولان شهرستان شفت نیز در تلاش هستند تا با فراهم کردن زیرساخت ها و حل برخی مشکلات این شعار را در عمل تحقق بخشید و زمینه های افزایش تولید و اشتغال را فراهم کنند.

وی دادن تسهیلات را به صنعتگران در واقع یک مولتی ویتامین خواند و افزود:این مکمل از طریق بانکها به صنعتگران تزریق شده که در وافع پول و سرمایه مردم است .

محسنی در بازدید از واحدهای تولید در شهرک صنعتی شفت واحد تولیدی مهتاب بافت را ابروی مجموعه شهرک صنعتی خرفکل خواند و گفت:  این واحد اگر مورد حمایت قرار گیرد می تواند تولید و اشتغال بیشتر داشته باشد.

فرماندار شفت به شعار سال «اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال » اشاره و افزود:این بیان  رهبر معظم انقلاب فقط با شعار  به منصه ظهور نمی رسد بلکه باید با کمک هم بسترهای تولید و اشتغال فراهم شود.

وی از مراکز فنی و حرفه ای شهرستان خواست تا آموزش را برای حضور جوانان این شهرستان  در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی افزایش دهد و مسئولان نیز به واحدها کمک کنند

ایشان به  ۱۴۴ واحد این شهرک که  عقد قرار داد کرده اشاره و افزود: از این تعداد ۸۰ واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و تنها ۳۹ واحد صنعتی فعال هستند.

photo_2017-07-04_05-52-28 photo_2017-07-04_05-52-14

محسنی با اشاره به اینکه ما در خدمت سرمایه گذاران هستیم گفت: من به شخصه پیگیر امور سرمایه گذاران هستم و درب اتاقم به روی سرمایه گذار باز و تلاش می کنم بروکراسی اداری را کاهش دهم..

وی از دستگاهای صنعتی شهرستان خواست تا به روز باشند و اقدامات را به روز  و خود دستگاها دنبال کار سرمایه گذاران را بگیرند .

وی تاکید کرد؛واحدهای صنعتی سرمایه در گردش را برای همین حوزه استفاده کنند و در حوزه دیگری سرمایه گذاری نکنند.

ایشان با اشاره به اینکه در حوزه صنعت ما سود تسهیلات بالاست گفت:انشاء الله در دولت دوازدهمبا اهتمام دولت کاهش نرخ سود در کنار منابع ملی افزایش تولید ملی را داشته باشیم.