به گزارش صفیر گیلان،در گرماگرم اخبار داغ کرونایی، شنیده ها حکایت از بردن اموال و صندلی ها و پیچ های ریلی ایستگاه راه آهن رشت دارد. راه آهنی که در این روزها به علت شیوع کرونا ویروس تا حدودی خالی از مدیر و مسئول و کارگر و پیمانکار و دیگر نیروها است. گفتنی است از […]

به گزارش صفیر گیلان،در گرماگرم اخبار داغ کرونایی، شنیده ها حکایت از بردن اموال و صندلی ها و پیچ های ریلی ایستگاه راه آهن رشت دارد. راه آهنی که در این روزها به علت شیوع کرونا ویروس تا حدودی خالی از مدیر و مسئول و کارگر و پیمانکار و دیگر نیروها است.

گفتنی است از جدیدترین ایستگاه های راه آهن کشور که لقب زیباترین ایستگاه ها را دارد، ایستگاه راه آهن رشت است.

ایستگاه قطار رشت اسفند سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و اولین مسافران آن در عید نوروز ۱۳۹۸ با قطار تهران رشت وارد آن شدند.  این ایستگاه در زمینی به مساحت ۲۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته شده است. بنا و ساختمان آن یکی از زیباترین ساختمان های ایستگاهی کشور است.

هنگامی که وارد فضای سالنی آن شوید، متوجه دو طبقه بودن ساختمان خواهید شد. مساحت سالن انتظار اصلی به همراه طبقه بالای آن، ۸ هزار و ۵۰۰ متر است.

بهتر است که بدانید تجهیز سالن کنفرانس به صندلی هزینه های زیادی را بر دوش مردم گیلان گذاشته که امروز به راحتی این صندلی ها به شهرهای دیگر انتقال یافته است.

به گزارش صفیر گیلان، در گرماگرم اخبار داغ کرونایی، شنیده های خبرنگار صفیر گیلان حکایت از احتمال فروش برخی امکانات راه آهن به استانهای دیگر و یا حمل این صندلی ها  و کانتینر و سیستم ها به شهرهای دیگر کشورمان است البته این روزها نیرو های کارگر نیز در ایستگاه راه آهن فریادشان بلند است زیرا بیش از ۵ ماه مزد و حقوق دریافت نکرده و در این آشفته بازار که هر شخصی برای مطالبات خود صندلی و یا کانتر و غیره را به غرامت می برد نادیده گرفتن نیروهای کارگر این ایستگاه در این روزهای بحرانی دل هر شنونده ای را به درد می آورد.

آنجا که کارگر از نگرفتن مزد و حقوقش از برج ۷ حرفها و درد دلها دارد و اینجا معلوم نیست که مدیر مهندسین پروژه هستند یا مدیر ایستگاه و یا نیروهای جذب شده ،

در این ایستگاه پیمانکاران نیز مطالبات زیادی دارند و برخی ها مطالباتشان از مرز ۳۰۰ میلیون به بالا می باشد.

البته شنیدها حکایت از آن دارد که غلامحسین ولدی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشته: تمامی بخش های ایستگاه شامل صندلی، نرده، سرویس‌های بهداشتی، کانتینر و سایر سطوحی که امکان تماس مسافران با آن باشد، قبل و بعد از اعزام قطار های مسافربری ضدعفونی و گندزدایی می شود.

حال باید دید که بعد از بحران کرونایی صندلی یا کانتینر هست تا ضد عفونی شود یا خیر.

**معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور در رشت

افتتاح بزرگترین ابر پروژه بعد ۱۷سال به دست رئیس جمهور /خط ریلی قزوین – رشت یک فرصت طلایی اقتصادی برای مردم گیلان

 

آیا طرح درب تا درب عباس آخوندی هم جایی در گیلان  دارد یا خیر؟!

یکی از پیشنهادات و تاکیدات عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی حمل و نقل عمومی پیوسته بود. وزیر سابق راه و شهرسازی بارها به طرح از «درب» تا «درب» و نه از «شهر» تا «شهر» تاکید کرده و معتقد بود مسافر باید از درب مبدا تا درب مقصد بتواند با وسیله حمل و نقل عمومی و با خیال راحت سفر کند.

آیادرآمد حلقه مفقوده ۴۰ میلیون تنی از طریق راه آهن رشت به ایران می‌رسد؟

تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب یعنی قطعه راه‌آهن رشت-انزلی-آستارا به گفته مسئولان و وزیر راه و شهرسازی می‌تواند به غیر از باز کردن راه تجارت همسایگان با اروپا از طریق ایران، حج ترانزیت ایران را سالانه به اندازه ۴۰ میلیون تن افزایش دهد و به همین میزان نیز برای ایران درآمد ارزی خواهد داشت؛ البته اگر توجه‌ها به این پروژه جلب شده باشد.

تنظیم/زلیخا صفری

**گزارش تصویری(۱)

افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین رشت با حضور نوبخت پس از ۱۱ سال

**نوبخت در ایستگاه فلکده

یک روز تاریخی دیگر برای مردم گیلان

00008-1راه اهن