به گزارش خبرنگار صفیر گیلان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه غدیر خم یکی از مهم ترین شعائر الهی است، اظهار کرد: در احادیث اهل بیت برای بزرگداشت این عید بزرگ بیش از صدها آداب بیان شده است. […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه غدیر خم یکی از مهم ترین شعائر الهی است، اظهار کرد: در احادیث اهل بیت برای بزرگداشت این عید بزرگ بیش از صدها آداب بیان شده است.

حضرت زینب (س) نمونه کامل یک خبرنگار

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران گفت: اگر روزی از من سوال کنند که چه روزی مناسب روز خبرنگار است من روز شهادت حضرت زینب (س) را بهترین روز برای روز خبرنگار می دانم زیرا همانطور که همه می‌دانید کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود نمونه بارز اطلاع رسانی از جانب این بانوی مکرمه اسلام است.
حجت الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) نمونه یک خبرنگار هستند گفت: ایشان با بیان رسای خود در آن برهه زمانی کار رسانه ای انجام دادند.
وی افزود: خبرنگاران باید زینب گونه و با هدف ابلاغ پیام مهم اسلام به جهان کار کنند زیرا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و بازیابی هویت انسانی یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

وی در ادامه صله رحم، برپایی نماز جماعت، آذین‌بندی مساجد و اطعام نیازمندان را از جمله آداب عید غدیر عنوان کرد و افزود: دادن صدقه نیز در این روز بسیار ارزشمند بوده و بر همین اساس عید غدیر خم بزرگترین و مهمترین اعیاد مسلمانان محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به همین منظور این سازمان بر اساس وظیفه دینی، سازمانی و تشکیلاتی و برای جهت‌دهی فرهنگ عمومی به عنوان یکی از زیر ساخت‌های تمدن‌سازی اسلامی امسال پیگیر احیای سنت‌های فراموش شده و مورد تأکید اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه است، گفت: براساس روایتی از امام رضا (ع) اگر در روز غدیر مومنی را اطعام دهید همانند این است که تمامی انبیا و پیامبران را پذیرایی کرده‌اید.

اجرای طرح «مائده ولایت خانوادگی» در گیلان

وی با اشاره به اینکه با احیای سنت اطعام با مشارکت عمومی و در فضای عمومی جامعه از آثار غذای نذری بهره مند خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا و برای ایجاد نشاط خانوادگی در قالب طرحی با عنوان «مائده ولایت خانوادگی» پیش بینی شده که به مناسبت عید غدیر حداقل ۱۴۳۰ خانواده در سطح استان از غذای خانگی خود یک پرس یا بیشتر را در یک تفرجگاه یا مکان عمومی که خانواده‌ها حضور دارند پخش کرده و از مردم پذیرایی کند.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر مردمی اجرا شدن این طرح، بیان کرد: این طرح تنها سازماندهی و مدیریت رسانه‌ای و تشکیلاتی می‌طلبد و مقدمات لازم نیز پیش بینی شده است و از مهم ترین اهداف این طرح برگزاری بزرگداشت عید غدیر با تأکید بر نشاط خانوادگی در تفرجگاه‌ها است.

مراسم های مذهبی نباید نفتی نشوند

وی افزود: سازمان تبلیغات اصرار بر این دارد که در مراسم های مذهبی مشارکت مردمی بیشتر باشد و دستگاه های دولتی و حکومتی می توانند حمایت کنند اما اگر بخواهند این مراسم ها را دولتی کنند در دراز مدت به این آیین ها آسیب جدی وارد خواهد امد.
مهدوی با بیان اینکه مراسم های مذهبی نباید نفتی شوند، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شایعه ای در جامعه انتشار یافته است که ایستگاههای صلواتی وام های کلان از دستگاه های دولتی گرفته اند که بنده از همینجا اعلام می‌کنم که این شایعه دروغ محض است.
وی افزود: از مسئولان می‌خواهم که حمایت های جزیی خود را به مراسم های مذهبی را به واسطه رسانه ها بزرگ نکنند و آرم های سازمانی خود را در اجرای کارهای مذهبی استفاده نکنند.
وی به موکبهای اربعین اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی در ستادهای اربعین فقط نقش حمایتی داشته باشند و نقش متولی گری یا دخالتی نداشته باشند.

اجرای طرح «مائده ولایت خانوادگی» در گیلان/برپایی۳۱۳ایستگاه صلواتی