به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ همزمان با هفته دفاع مقدس، مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان های خدماتی استان با حضور در دفتر فرماندهی سپاه قدس گیلان با فرمانده سپاه استان دیدار کردند. دکتر محمود قاسم نژاد-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ همزمان با هفته دفاع مقدس، مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان های خدماتی استان با حضور در دفتر فرماندهی سپاه قدس گیلان با فرمانده سپاه استان دیدار کردند.

دکتر محمود قاسم نژاد-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان اسلام در پیروزی حق علیه باطل، اظهار کرد: علیرغم فشارها و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی ما بدون اینکه وجبی خاک بدهیم پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه نوع نگاه جوامع بشری و اندیشمندان خارجی به ایرانی ها در تمامی ابعاد متفاوت است، افزود: اندیشمندان در مواجهه با ایران در مقایسه با سایر کشور ها همیشه تأمل میکنند و بین آنها با ایران فرق های اساسی قائل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش قشر پر توان جوان در پیروزی ها و فتوحات جنگ، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان با حضورشان در جبهه ثابت کردند آگاه ترین قشر هستند و علاوه بر آنها از همه اقشار در بین رزمندگان دیده میشود که در پیشبرد ظفرها و پیروزی ها نقش بسزایی دارد.

این مقام مسوول، فرماندهی خاص و بی نظیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از دیگر ابعاد برجسته جنگ برشمرد و اذعان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، رهبری و هدایت جنگ توسط امام خمینی(ره) بی نظیر بوده و این ادعا در جملات تاریخی امام راحل از جمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و یا «افتخارم این است که خود یک بسیجی ام» و یا اینکه «باید حصر آبادان شکسته شود» از نمونه های هدایت جنگ و نوع برخورد عالمانه حضرت امام راحل در مواضع مختلف دوران دفاع مقدس بود.

طی این نشست، به پیشنهاد سردار عبدالله پور-فرمانده سپاه قدس گیلان حاضران، مدیران کل و مسوولان اجرایی استان نام دوست و رفیق شهید خود را که با آن مأنوس بودند و از سیره آنها در هدایت امور خود بهره می گیرند را نام بردند و یادشان را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ در این نشست صیمیمانه، جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج کارگری ادارات استان که از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز بودند به بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداختند و مسوولان اجرایی و مدیران کلی که طی یک سال اخیر با اقدامات فداکارانه خود نقش اساسی در خدمت به مردم داشته و جهادگونه عمل کردند توسط سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان مورد تقدیر قرار گرفته و تجلیل شدند.