اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شفت در سالن اجتماعات میرزای شفتی فرمانداری به ریاست سید محسن موسوی فرماندار شهرستان و با حضور فرزام صفت معاون اقتصادی استانداری گیلان و معاونین ایشان و همچنین مهندس دلق پوش مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت گیلان و،مدیر کل امور مالیاتی ، مدیر کل شرکت […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شفت در سالن اجتماعات میرزای شفتی فرمانداری به ریاست سید محسن موسوی فرماندار شهرستان و با حضور فرزام صفت معاون اقتصادی استانداری گیلان و معاونین ایشان و همچنین مهندس دلق پوش مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت گیلان و،مدیر کل امور مالیاتی ، مدیر کل شرکت شهرک های صنعتی گیلان ، مدیر کل تامین اجتماعی گیلان  و دکتر رنجکش و مدیران عامل بانکهای استان ،سپه،صادرات و بانک توسعه و تعاون برگزار شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان به آخرین آمارهای وضعیت شهرک صنعتی  شفت اشاره و افزود: طبق آمار سامانه که پیشرفت فیزیکی طرح از صفر تا ۹۰% را نشان می دهد ما در شهرستان ۳۳ طرح با حجم سرمایه گذاری ۸۵۸ هزار ۶۲۸ میلیون ریال و اشتغال ۵۱۵ نفر را در شهرک صنعتی از تولیدات کود شیمیایی و ماشین الات و شوینده ها و … داریم.

دلق پوش با اشاره به طرح های شهرک های صنعتی استان که بالغ بر ۹۳۵ طرح با اعتبار ۱۱۳ میلیون ۳۸۲ هزار ۳۲۷ میلیون ریال است اشاره و افزود: سهم شهرستان شفت در سامانه استانی ۳/۵۳ درصد و حجم سرمایه گذاری ۷۶% است.

رئیس سازمان صمت استان رتبه شهرستان را نسبت به استان رتبه ۸ خواند و گفت: ما تا تاریخ ۹۹/۷/۱ مجموعا” ۶۲ واحد فعال و ۴۰ واحد غیر فعال از میان ۱۰۲ واحد صنفی کوچک و بزرگ در داخل شهرک و خارج شهرک داشتیم.

وی تعداد واحد فعال شهرستان را ۶۲% و تعداد واحد غیر فعال را ۴۰% خواند و گفت: در مجموع واحد های تولیدی شهرستان ۱۷۳۴ نفر را اشتغال به کار در زیر مجموعه خود دارند.

دلق پوش رتبه شهرستان نسبت به کل استان را رتبه دهم خواند و گفت: در این شهرستان حجم سرمایه گذاری ۹ و اشتغال ۱۱  و رونق تولید ۷ مورد بوده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلانشهرستان شفت را با ظرفیت خوب و پتانسیل بالا  مطرح کرد و گفت:سایه سنگین فقدان مدیریتی در شهرستان مهمترین عامل رکود در شهرک و وواحد های تولیدی  ومهمترین عامل  محرومیت در شهرستان است.

دلق پوش استان گیلان را در رتبه بندی تسهیلات پرداختی در رونق تولید رتبه سه کشوری خواند و گفت: در شهرستان شفت در رونق تولید علارغم آنچه تکلیف ما بوده فراتر عمل شده و طبق مستندات حداقل شرکت مهتاب بافت ۱۱ بار در کارگروه رفع موانع تولید اوردیم که خود جای تامل دارد.

وی تاکید کرد؛سرمایه گذارانی که زمین را خریدند و فقط برای تجارت آمده اند به زودی تعیین تکلیف شوند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلانخواستار شد تا تولید کنندگان و دستگاههای مربوطه پیگیر مطالبات باشند زیرا متقاضی برای دریافت  اعتبار و تسهیلات در شهرستان زیاد است و ما با شنیدن مشکلات واحد تعطیل و غیر فعال  راهکار برای رفع آن داریم .

دلق پوش به مشکلات مالیاتی و عدم دریافت کارت بازرگانی شرکت مهتاب بافت اشاره و افزود: این مشکلات با نامه ای که جناب خداپرست برای دکتر نوبخت دادند در حال بررسی است.

دلق پوش به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی در جریان ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه اشاره کرو تصریح کرد: با توجه به کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی و مشکلات فروش و تأمین مواد اولیه در این برهه حساس اقتصادی جامعه، در خصوص دریافت مالیات از واحدهای صنعتی تقاضای مساعدت و همکاری دو سویه از امور مالیاتی را داریم.

تنظیم/زلیخا صفری