اختصاصی/صفیر گیلان،پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان رشت به ریاست فرماندار رشت و با حضور مدیران و روسای شهرستان برگزار شد. حسین میرزایی معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت: در شهرستان رشت ۱۰ هتل، دو هتل آپارتمان، ۱۱ مجتمع […]

اختصاصی/صفیر گیلان،پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان رشت به ریاست فرماندار رشت و با حضور مدیران و روسای شهرستان برگزار شد.

حسین میرزایی معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت: در شهرستان رشت ۱۰ هتل، دو هتل آپارتمان، ۱۱ مجتمع اقامتی، ۱۱ مهمانپذیر، ۱۲۱ خانه مسافر، دو مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد بوم‌گردی فعال و ۱۱۵ سفره‌خانه در شهرستان رشت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

میرزایی افزود: در مجموع ۳۲۱ واحد تاسیسات گردشگری در شهرستان رشت فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه براساس آخرین گزارش تاکنون از ابتدای سال ۲۱ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۷ نفر وارد استان شده اند، افزود: از این تعداد ۱۱ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۵۷۹ نفر در شهرستان رشت اقامت داشته اند.

میرزایی درباره مسافران خارجی ورودی به گیلان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه، ۷۰۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مرز آستارا وارد استان شده‌اند که در ماه جاری و پس از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی شاهد کاهش ۳۴ درصدی مسافران خارجی ورودی به گیلان هستیم.

وی با اشاره به ۸۷۰ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، گفت: در این بازدیدها ۳۸ واحد تذکر گرفتند، ۲۶ مورد اخطار دریافت کردند، ۱۲ واحد تشویق و ۲۴ واحد هم پلمب شدند.

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رشت از همه ی دستگاهها خواست تا با  شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر ماندگاری مسافران و فعال نمودن مراکز اطلاع رسانی و نصب بنر و …زمینه ماندگاری و اقامت بیشتر مسافران در این شهر فراهم شود.