صفیر گیلان؛مسعود الماسی  با اشاره به ادامه برداشت برنج در شالیزارهای بعد از چندین روز بارندگی در استان گیلان، اظهار کرد: تا به امروز ۹۰ درصد شالیزارهای استان گیلان برداشت شده است. وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: این میزان معادل ۲۱۴ هزار هکتار از اراضی این […]

صفیر گیلان؛مسعود الماسی  با اشاره به ادامه برداشت برنج در شالیزارهای بعد از چندین روز بارندگی در استان گیلان، اظهار کرد: تا به امروز ۹۰ درصد شالیزارهای استان گیلان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: این میزان معادل ۲۱۴ هزار هکتار از اراضی این استان می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه اکید به کشاورزان برای برداشت مکانیزه شالیزارها، گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار هکتار معادل بیش از ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و سرمای هوای در ابتدای فصل زراعی و همچنین بارش‌های اخیر سبب شده تا در مقایسه با سال گذشته در زمینه کاشت و برداشت عقب باشیم، تصریح کرد: سال گذشته در این تاریخ ۹۷ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شده بود.

الماسی همچنین به موضوع بارش‌های اخیر و خسارت به شالیزارهای گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان در بارش‌های اخیر دچار خسارت، ورس و خوابیدگی شده‌اند.