به گزارش صفیر گیلان؛دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تشریح نظام ارجاع، در خصوص نحوه استقرار این مهم، توضیحاتی ارایه نمود و با اشاره به استقرار این نظام در شش شهر تصریح کرد: برای هر شهر الگوی خاصی بر حسب پتانسیل های موجود برنامه ریزی شده است. وی با تاکید بر […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تشریح نظام ارجاع، در خصوص نحوه استقرار این مهم، توضیحاتی ارایه نمود و با اشاره به استقرار این نظام در شش شهر تصریح کرد: برای هر شهر الگوی خاصی بر حسب پتانسیل های موجود برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور و همکاری سازمان های بیمه گر در استقرار نظام ارجاع بیماران بستری خاطرنشان کرد: این نظام در کلینیک ها و مطب های خصوصی نیز برای بیماران سرپایی محقق خواهد شد، در این زمینه، برای ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی نسخ الکترونیک باید از سوی سازمان های بیمه گر، تدابیر لازم اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار امیدواری کرد: با استقرار کامل نظام ارجاع و در نظر گرفتن کد ارجاع برای بیمه شدگان به زودی شاهد حذف دفترچه های بیمه خواهیم بود.

وی افزود: اجرای پروژه نظام ارجاع الکترونیک گیلان، از تیرماه سال جاری، با استقرار در مراکز بهداشتی صومعه سرا، آغاز شد. دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیرماه تا آبان ماه جاری در بستر سامانه نظام ارجاع الکترونیک توانست به بیش از ۳۰۰۰ بیمار خدمات سلامت ارایه کند و در این زمینه باز خوراند ۳۵ درصد مراجعین نیز به صورت الکترونیکی به پزشک ارجاع دهنده برگشت داده شده است تا در پرونده الکترونیک سلامت آنها ثبت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: با استقرار نظام ارجاع الکترونیک، ضمن صرفه جویی در وقت، از سردرگمی مردم برای دریافت خدمات سلامت جلوگیری می شود. همچنین، خدمات تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی در اختیار شهروندان قرار می گیرد. در این راستا، استقرار این نظام نیازمند فرهنگ سازی است.

 گفتنی است؛ جلسه ستاد نظام ارجاع، با حضور نمایندگانی از سازمان های بیمه گر، در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد و طی آن گسترش استقرار برنامه نظام ارجاع و تحقق صد در صدی برنامه در دستور کار قرار گرفت و نیز به گام ها و زیرساخت های لازم توجه شد.
پی نوشت: هیات رییسه وزارت بهداشت طی نشستی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابت اجرای موفق این برنامه در سطح کشور، تقدیر کرد. در حال حاضر،  دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای اولین بار در کشور موفق به استقرار بالاترین سطح نظام ارجاع الکترونیک کشور در کلینیک بعثت رشت شد.