اختصاصی/صفیر گیلان؛«امیر مرادی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه مدیریت بحران شرستان فومن با اشاره به اینکه از زمان ورودم به مدیریت بحران استانداری گیلان تمام نگاهم را به یک کتاب معطوف کردم گفت:کتاب مدیریت بحران با ۲۷ بند کتابی قانونمند و کامل و شفاف در مدیریت بحران ست. وی با اشاره به اینکه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛«امیر مرادی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه مدیریت بحران شرستان فومن با اشاره به اینکه از زمان ورودم به مدیریت بحران استانداری گیلان تمام نگاهم را به یک کتاب معطوف کردم گفت:کتاب مدیریت بحران با ۲۷ بند کتابی قانونمند و کامل و شفاف در مدیریت بحران ست.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاهها از جمله دانشگاه ،صنایع،نیرویمسلح،دادگستری،نیروی انتظامی و … باید شرح وظایف خود را اعلام و در مدیریت بحران ورود کنند گفت: متاسفانه امروز مدیریت بحران فقط در نهادها بر می گردد به میزان اعتبار اختصاص یافته که این درست و منطقی نیست.

مرادی تصریح کرد ؛ تمام دستگاهها باید با بسیج همگانی پای کار باشند و بیمه ها هم به درستی جوابگو باشند خواستار شد تا فرمانداران به عنوان رئیس ستاد بحران در شهرستان ها اداراتی را که پاسخگو نیستند به عنوان متخلف اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان اولین نهاد باید درمدیریت بحران پای کار باشدگفت:مدیر دستگاه باید به دنبال اعتبار و جذب اعتبارات باشد نه اینکه بگوید اعتبار نداریم  زیرا نداریم معنی ندارد و پذیرفتنی نیست.

مرادی اظهار کرد؛مدیری که منابع ندارد و می گوید منابع و اعتبار نداریم یعنی برای کار نیامده است و مدیران باید راهکار و جنگنده در دریافت اعتبارات باشند

این مسئول با اشاره به اینکه هر جا مدیر بودم پول نداشتم ولی توفیقات داشتم و توفیقاتم با مردم و در کنار مردم برای انجام امورات بوده است و با قانون مدیریت بحران بحران را مدیریت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه آب منطقه ای باید روتین کار ود را انجام دهد و در حوزه سیل یا پای آب منطقه ای یا آبیزداری در میان است گت: با سات و ساز یر مجازدر مسیر حاشیه رودخانه ها  جدی برورد شود و از افراد تعهد  بگیریم که  در خسارات خود مسئول باشند و دنبال دریافت خسارت از ستاد بحران و غیره نباشند.

مرادی به مراقبت از جنگلها اشاره و افزود:مراقبت از جنگل به تنهایی قابل اجرایی شدن نیست و قاچاق چوب که امروز آماری در دست نداریم رو به افزایش و هر درختی که قاچاق شود جاری شدن سیلاب ها را به همراه دارد .

وی در پاسخ به رئیس جهاد فومن در خصوص عدم تمایل کشاورزان به بیمه گفت: بیمه امروز بی تکلیفی را پیش گرفته در حالیتمام زیر ساخت ها  از پل و راه و کشاورزی و …باید بیمه و حق کشاورزان داده شود تا میل به بیمه کردن افزایش پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان  از بارش برف سنگین در زمستان پیش رو خبر داد و گفت: من و شما همه دولت هستیم پس با هم هماهنگ باشیم تا این بحران را بهتر مدیریت کنیم.

وی برف را یک نعمت الهی خواند و گفت:  برف همیشه بوده و زیبایی خاص خود را دارد و بسیاری از بیماریها را از بین می برد  و نیازمند مدیریت درست است تا به بحران تبدیل نشود.

مرادی خواستار شد تا ادارات راهداری به دنبال تهیه دستگاه برای بحران باشد و اول راههای اصلی و بعد فرعی بازگشایی و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند و در کنار دستگاهها با اختیاراتی که دارد بازگشایی انجام شود.

مرادی با ابراز گلایه از صدا و سیما که هرگز پای کار در حوزه مدیریت بحران نیست گفت:صدا و سیما در زمان بحران فقط از ما میزان خسارت و آمار تعداد فوت شدگان را می خواهددر حالی که اگر به جای تبلیغات چیپس و پفک در حوزه سیل و ساخت و ساز حاشیه رودخانه ها و آموزش را پیش بگیرد موفق تر است.

وی افزود: در جلسات ستاد مدیریت بحران صدا و سیما همیشه آخر جلسات ما ورود می کند گفت: من نیامدم فقط خبر بد بدهم و آمده ام تا کار کنم و شما ها نیز باید در کنار ما باشید و صدا و سیما هم باید خطر ها را رسانه ای کند و فقط دنبال تعداد فوت شدگان در سیل و …. نباشد که این تخریب است.

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری