استاندار گیلان بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم در شرایط اضطرار و نیز انجام اقدامات پیشگیرانه درجهت مدیریت مناسب اوضاع در مقاطع بحرانی تأکید کرد و گفت: مناطق و زیرساخت‌های در معرض سیل، پایش و درخصوص استحکام بخشی، ترمیم پل‌ها و در صورت نیاز پیش‌بینی پل جایگزین، برنامه‌ریزی شود.

 به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان بر لزوم آمادگی بخش‌های مختلف برای مواجهه‌ با شرایط بحرانی باتوجه به فرارسیدن فصل سرما تأکید و بیان کرد: باتوجه به حادثه خیز بودن گیلان در مقاطع مختلف سال، باید تعارفات کنار گذاشته شده و براساس واقعیات موجود تصمیم‌گیری شود.

وی با تأکید بر تشکیل جلسات مرتبط استانی و شهرستانی مدیریت بحران برای بررسی امکانات موجود و موردنیاز و پیش‌بینی اقدامات عملیاتی ایام بحرانی گفت: باید تأمین سوخت مورد نیاز و جایگزین، آرد نانوایی‌ها و ذخیره اقلام دستگاه‌های خدمات‌رسانی، درمانی، امدادی و شهرداری‌ها مورد توجه جدی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین کالاها و مایحتاج ضروری مردم به ویژه در مناطق کوهستانی و سخت گذر نیز تأکید و اضافه کرد: باتوجه به آسیب‌پذیر بودن شبکه‌های انتقال و توزیع برق و نیز مشکلات در حوزه آبرسانی، تلاش شود از هم‌اکنون اقدامات پیشگیرانه برای مقاطع بحرانی صورت گیرد.

وی توجه به پیش‌بینی اسکان موقت و امکانات سیار و استقرار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای خدمات‌رسانی در شرایط اضطرار را مورد تأکید قرار داد و افزود: باتوجه به آسیب گیلان در سال‌های گذشته از بحران‌های برف و سیل و دیگر حوادث، نگرانی‌هایی وجود دارد که نباید تکرار شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تقویت تجهیزات تخصصی در مقاطع بحرانی باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه امکانات بخش‌خصوصی صورت گیرد، گفت: در شرایط عادی ، با برگزاری مانورهای استانی و شهرستانی، میزان آمادگی ها سنجیده شود.

وی رصد و پایش مناطق و زیرساخت‌های در معرض سیل و لزوم استحکام بخشی و ترمیم پل‌ها و در صورت نیاز پیش‌بینی پل جایگزین را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: باید با هماهنگی مضاعف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم تا دغدغه‌ای برای مردم ایجاد نشود.

در این جلسه برخی از مدیران عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان به ارائه گزارشی از میزان آمادگی‌ها و نیازمندی‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی پرداختند.