با تولیدات خبری ۹۶ خبرنگار گیلانی؛

رسانه جهادی لبریز از امید در جام رسانه‌

  پرینت
رسانه جهادی لبریز از امید در جام رسانه‌
شناسه خبر : 76134 | تاریخ انتشار : 04 دی 1402 - 11:49 | 71 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

اختصاصی/صفیر گیلان؛خبر اینکه خبرنگاران امروز گرد هم آمدند تا روزنه امید را در دلها روشن کنند، آمدند تا قدم در راهی بگذارند از جنس کار و از رنگ و بوی امید. خبرنگاران رسانه‌های استان گیلان امروز دور هم جمع شدند تا امید بیافرینند و جام بگیرند؛ جامی از جنس رقابت برای گام نهادن در مسیر جهاد!

اختصاصی/صفیر گیلان؛زلیخا صفری راسته کناری؛استقلال، خودباوری و تکیه بر توان داخلی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب است که راز ماندگاری در مقابل تمامی تهدید دشمن بوده  و هست که  در این میان رسانه می تواند نقش آفرینی کند و با تبیین این دستاورد امید را به جامعه تزریق کند.باید بگوییم ۸ سال دفاع مقدس و از دست ندادن حتی سانتیمتر از خاک کشور که در ۲ قرن گذشته بی سابقه بود آن هم بدون پشتیبانی شرق یا غرب نشان  می دهد که ایران اسلامی کشوری کاملا مستقل است.یا به ثمر رسیدن انقلاب بدون حمایت خارجی و دفاع مقدس سبب شد تا به یک خودباوری دست پیدا کنیم که ما توان انجام هرگونه کاری را داریم و بر این اساس بدون تکیه بر توان کشورهای خارجی شروع به توسعه کشور کردیم.شاید این توسعه به علت تحریم ها و عدم حمایت توسط خارجی ها کمی کند پیش رفته باشد اما در نهایت به سرانجام رسید. به طور مثال در موضوع توسعه استفاده از انرژی هسته ای،توسعه علومی مانند نانو، ژنتیک و سلول های بنیادی،درمان ناباروری،توان مهندسان ما در ساخت پل، سد و حفر تونل و در حوزهای مختلف در صنعت،کشاورزی و …. که قابل گتن در یک خط و تیتر نیست.البته شاید عده ای بگویند این توسعه ارتباطی به انقلاب اسلامی ندارد اما باید در پاسخ به آنها بگوییم که به سرانجام رسیدن این پروژه ها با تکیه بر توان داخلی و در شرایط تحریم، نتیجه همان خودباوری است که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد.

رویداد رسانه‌ای ۲۴ ساعته «جام رسانه امید» حرکت تحولی در راستای جهاد تبیین با رویکرد مطالبه گری و امید آفرینی رسانه ای است که توسط سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز درمرکز تداوم آموزش آیت‌الله بهجت(ره) همراه با فعالیت ۴٠ تیم در مرکز استان و شهرستان های گیلان در یک روز کاری فشرده‌ همراه با خبرهای خوب و امید بخش با حضور ۶ مسئول استانی  و ۹۶ خبرنگار در غالب ۴۰ تیم با بازدید از کارخانه” عظام خودرو” از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ عصر برگزار شد.

هیاهویی در سالن برپابود، هر گروه در سمتی مشغول به کاری بودند، شخصی مصاحبه میکند و شخصی خبر می نویسد، دیگری عکس میگیرد و هم گروهی دیگر در حال تهیه مستند است اینجا همه برای# پیشرفت ایران همصدا و هم نوا و همراه شدند تا با تولیدات محتوایی فاخر از رسانه های بی جان دشمن پیشی بگیرند

همه در رویداد جام رسانه ای امید گرد هم آمدند تا در یک اتفاق و فضای مشترک، مدیران را با عملکردشان و شرکت ها را با اشتغالزایی و تولیدات  معرفی کنند که با وجود گمنام بودن کارهای بزرگی میکنند.

**جهاد تبیین تنها سپر رسانه انقلابی و ایرانی با هجمه‌ رسانه ای دشمن است

سرهنگ مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به تاکید مقام رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین که «متولیان رسانه مسئول امر جهاد تبیین می باشند » اظهار کرد: این سازمان براساس رسالت تحقق فرمایش حضرت آقا اقدام به برگزاری  رویداد ۲۴ ساعته«جام امید» داشته است.

وی افزود: این رویداد در سه محور جهادتبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی برنامه ریزی شده که خبرنگاران در قالب ۴۰ تیم رسانه ای با حضور ۹۶ نفر از رسانه های مختلف تولیدات محتوایی خودرا با هشتک پیشرفت گیلان دراختیار رسانه ها و مخاطبین قرار می دهند .

سرهنگ پارسا به هجمه رسانه های معاند در سال های اخیر که با شدت بر بدنه نظام می کوبد گفت :دشمن با اهرم و ابزارهای رسانه ای با هدف نا امیدکردن مردم، نا کارآمدی نظام و ایجادیاس و نا امیدی دربین مردم ۲میلیون کلمه خبر منفی تولید کرده اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان مقابله با هجمه های دشمن را از خبرنگاران و فعالان رسانه خواستار شد و گفت: دراین رویداد با حضور مسئولین، خبرنگاران می توانند با انعکاس پیشرفت ها و خدمات نظام درحوزه های مختلف با توطئه های دشمن برعلیه نظام جمهوری سلامی ایران مقابله کنند.

وی تاکید کرد:دشمن در میادین مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی شکست‌خورده و تنها راه باقی‌مانده برای آنان جنگ رسانه‌ای است که باید رسانه های ایرانی و انقلابی با مجهز شدن به سپر جهاد تبیین و مهارت سواد رسانه برای پیشرفت ایران در مقابل آنان قد علم کرد.

** برهنگی و ول انگاری معنای آزادی نمی‌دهد

سرهنگ احمدرضا منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان ر جام رسانه امید با اشاره با اینکه رویداد “جام رسانه امید” جهشی برای تولید محتوا در موضوع رسانه است، اظهار کرد: سیاست نفوذ دشمن بر پایه آسیب به صورت عمومی و آسیب به صورت رسانه‌ای است، دشمن از طریق علم و فناوری نفوذ پیدا می‌کند و کارهای تخریبی را انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی و شناخت دشمن در ابعاد مختلف بیان کرد: شناخت ترفندهای تخریبی رسانه‌ای دشمن، آگاهی بخشی اجتماعی و همچنین توجه به خواسته‌های جوانان در بخش‌های مختلف می‌تواند دامنه نفوذ و اثرگذاری رسانه‌ای دشمن کاهش دهد.

منشوری با اشاره به اینکه نفوذ دشمن به سمت زنان جامعه است افزود: آزادی کلمه مقدسی است، برهنگی و ول انگاری معنای آزادی نمی‌دهد؛ دشمنان با چیزهای نادرست این کلمه را نجس کردند و با بهره کشی از احساسات و عواطف زنانه و جوانان به بهانه آزادی دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است..

وی به سرعت بالای تغییرات جهان و نقش رسانه‌ها در تحولات اشاره کرد و گفت: امروز شاید نتوان امر به معروف و نهی از منکر را رو در رو انجام داد اما اصحاب رسانه می‌تواند با قلم خود که قلم و اندیشه انقلابی است این کار را انجام دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ، اصحاب رسانه و خبرنگاران با تولید محتوا و با نگاشتن مطالب ارزنده با سرفصل‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی عَلَم امر به معرف و نهی از منکر را بر دوش بگیرند ادامه داد: امیدآفرینی و جهاد تبیین محور کار رسانه‌ها قرار گیرد وتولیدات رسانه‌ای خبرنگاران مطالبه گری بر پایه وحدت آفرینی باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره با اینکه اولین چیزی که سبب بی‌اعتبار کردن رسانه می‌شود منفعت طلبی آن است، افزود: در آستانه انتخابات هستیم و یک رسانه در تراز انقلاب دنبال منفعت طلبی، رقابت کاذب، وابستگی گروهی، حزبی، قومی، مذهبی و… نیست بلکه در راستای #پیشرفت ایران و#پیشرفت گیلان گام بر می دارد .

وی با تاکید بر اینکه رسانه با احساسات، عواطف و عقلانیت مردم مستقیما ارتباط دارد،خواستار توجه رسانه‌ها به قوانین نظام‌ جمهوری اسلامی شد و افزود: اگر به قانون آگاهی نداشته باشید نمی‌توانید سوال کنید،در حالی که برای  آرام‌سازی دل‌های مردم و جامعه رسانه باید مطالبه‌گر باشد.

**آتشفشانی امید در جامعه کار و تولید استان با موج سواری رسانه ها

 سرهنگ پاسدار عباس اسکندری مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان در رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید در جمع خبرنگاران استان گیلان در مجتمع  مجتمع فرهنگی آیت الله بهجت (ره) تاکید کرد:امیدواریم تا برنامه هایی همچون جام رسانه امید ادامه دار باشد تا بعد از این رویداد شاهد آتشفشانی رسانه ای در راستای امید آفرینی#پیشرفت_گیلان#پیشرفت_ایران در آحاد جامعه  به ویژه جامعه کار و تولید استان را شاهد باشیم.
سرهنگ اسکندری وجود ۴۱۸ شهید کارگر را پرچم پر افتخار در دست کارگران گیلانی خواند و گفت: با وجود مشکلات اما هنوز هم امید در جامعه کار و تولید استان موج می زند و رسانه ها هم جهت انتقال امید و شور و نشاط در جامعه تولید اثر گذار هستند.وی افزود:جذب ، آموزش ، سازماندهی ، حفظ انسجام و بکارگیری از ماموریت های درون سازمانی از وظایف مهم بسیج کارگران و کارخانجات استان است تا در ایجاد امید پاسخگویی مسئولان را نیز با روایت رسانه داشته باشیم ‌.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:بسیج با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ،اجتماعی ، اعتقادی ، سیاسی ، اقتصادی و … که نشان از پیش رونده بودن بسیج است و به پیش رونده بودن درون سازمانی بسیج کمک می کند.سرهنگ اسکندری در تشریح ماموریت های برون سازمانی بسیج کارگران و کارخانجات تصریح کرد:کمک به کارآمدی دولت اسلامی و اسلامی کردن فضای کسب و کارو پیش برندگی از ماموریت های برون سازمانی بسیج کارگران و کارخانجات است که سه محور جهاد تبیین ، جهاد خدمت رسانی و جهاد امید آفرینی سرلوحه کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد:پیشرفت های حاصل شده و دستاوردهای انقلاب اسلامی در واحدهای تولیدی و کارخانجات که مظهر امیدآفرینی در جامعه هستند توسط رسانه ها طی بازدید از کارخانجات در قالب راویان پیشرفت بیان می شود تا با جهاد تبیین در عرصه صنعت و تولید استان ، امید آفرینی در جامعه اتفاق بیفتد.
سرهنگ اسکندری تصریح کرد:طی تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش استان ، اردوهای راهیان تولید و پیشرفت با حضور دانش آموزان و فرهنگیان در واحدهای تولیدی و کارخانجات به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و آشنایی با ظرفیت های تولید و صنعت استان برگزار می شود.
وی پاسخگویی مسوولان و متولیان کار و تولید به جامعه کار و تولید استان در قالب برگزاری میزهای خدمت جهادی در شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی استان در سطح شهرستان رشت و سایر شهرستان ها  که در حال اجرا می باشد را یک حرکت بزرگ خواند و گفت: پاسخگویی مسوولان کار و تولید به جامعه کار و تولید در امیدآفرینی تاثیرگذار است.
سرهنگ اسکندری  تصریح نمود؛ برگزاری میزهای خدمت جهادی کارگران و کارفرمایان مشکلات مطرح و در کارگروه فرعی و ستاد تسهیل استان بررسی و رفع می شود و در غیر این صورت به متولیان کار و تولید در مرکز ارجاع داده می شود.وی ؛ پیگیری مطالبات قانونی کارگران و کارفرمایان را از رسالت های بسیج کارگری و کارخانجات عنوان کرد که رسیدن جامعه کارگران و کارفرمایان به اهداف خود از مظاهر امید می باشد.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان گفت: استفاده از تریبون نماز جمعه ، ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی جهت فرهنگ سازی و حمایت کالا و تولیدات داخلی در راستای ایجاد امید یکی از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان است.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان ؛ مشارکت دادن کارگران و کارفرمایان در برنامه های ملی و استانی را از دیگر اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان مطرح کرد و افزود:جامعه کارگری و کارفرمایی همواره در عرصه های مختلف کشور مشارکت داشته اند و در هشت سال دفاع مقدس نیز جامعه کارگری ۴۱۸ شهید تقدیم انقلاب کرده است.
سرهنگ اسکندری با اشاره به مشارکت جامعه کارگران و کارفرمایان در عرصه های مختلف فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی در کشور اظهار کرد:جامعه کار و تولید استان در انتخابات اسفندماه سال جاری نیز مشارکتی حداکثری و چشمگیر خواهند داشت‌.
وی با بیان اینکه ارتباط میدانی مراکز علمی و دانشگاهی با جامعه کار و تولید از دیگر برنامه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان است ، خاطرنشان کرد: آموزش ارزیابان واحدهای تولیدی ، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی که در فرهنگ سازی و گفتمان اقتصاد مقاومتی اثر گذار بوده اند.
سرهنگ اسکندری تصریح کرد: زمینه سازی حضور مبلغان دینی ، روحانیون ، اساتید دانشگاه ، معلمان ، هادیان سیاسی به عنوان مهمترین اقشار جامعه در ترویج امید در عرصه کار و تولید از یکی دیگر از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان است.
وی یادآور شد: مشارکت واحدهای تولیدی در بحث امید آفرینی و حمایت از زندانیان جویای کار نیز موثر بوده است و زندانیان با مهارت آموزی و اشتغال به زندگی طیبه خود باز می گردند.مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان عنوان کرد: ادامه نهضت کمک های مومنانه که بستر آن با همکاری بسیج کارگری و کارخانجات و با مشارکت واحدهای تولیدی در استان صورت می گیرد نیز یکی دیگر از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس استان است.
وی تصریح کرد:انعقاد تفاهمنامه با اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، تفاهمنامه های برنامه های فرهنگی و ورزشی به جهت ایحاد شور ، نشاط و امید در کارگران و … از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس استان است.

**شهردار رشت در کلاس درس خبرنگاران ،رشت را به کارگاه عمرانی بدل کرد

رحیم شوقی شهردار رشت در رویداد ۲۴ساعته #جام امید رسانه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین  در عصر حاضر گفت: نقش رسانه در بیان خدمات ارائه شده و پیشرفت‌های کشور در برابر جنگ نرم دشمن که همواره در صدد ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم ایران است نقشی غیرقابل انکار است.

شوقی با تاکید بر امیدآفرینی رسانه‌های انقلابی، گفت: امروز جبهه انقلاب به لحاظ جنگی رسانه‌ای از سوی دشمنان عقب ماندگی‌هایی دارد که باید جبران شود.
وی با بیان اینکه رشت را به کارگاه عمرانی بدل می‌کنیم، اظهار کرد: در این راستا پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح شهر رشت درحال اجراست که از جمله آن احداث پنج تقاطع غیر همسطح، بازگشایی معابر و تهیه و تولید روزانه هزار تن آسفالت و استفاده از آن در روکش آسفالت مناطق کم برخوردار شهر است.
جام رسانه امید می تواند پای مسئولان را در عملکرد به چالش بزرگ بکشد.
شهردار رشت با اشاره به اجرای پروژه‌های شهرداری برای کاهش ترافیک شهر بیان کرد: پنج تقاطع غیرهمسطح در میادین نیروی دریایی، باهنر، آیت الله رودباری و حمیدیان در حال اجرا است و پروژه میدان امام حسین (ع) نیز در ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.به گفته شوقی، در هفت ماه گذشته کارخانه آسفالت شهرداری ۷۰ هزار تن آسفالت تولید کرده که به نوبه خود کم نظیر بوده و از آن در مناطق کمتر برخوردار جهت رفاه حال شهروندان استفاده می‌شود.
شوقی، فعالیت مدیران و مسؤولین را به نوبه خود رسانه انقلابی دانست که تبیین کننده و مقابله کننده با جریان تحریف دشمن است و تاکید کرد: جام رسانه امید می تواند پای مسئولان را در عملکرد به چالش بزرگ بکشد.

وی از بازگشایی مسیر سعدی به سرگل که در حال حاضر در تملک است خبرداد و گفت: این مسیر بعد از اتمام تملک در سال آتی بازگشایی خواهد شد.شهردار رشت با بیان اینکه طی  هشت ماهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و خدمات شهری رقم خورده و از درصد فیزیکی زمانی جلوتر هستیم ولی  تحقق مطالبات به‌حق شهروندان محقق نشد و با تمهیداتی که اندیشیده شده اکنون با انجام برخی از فعالیت‌های شهری فضا در حال تلطیف شدن است که انتظار می‌رود این روند با جدیت ادامه پیدا کند تا مردم تغییر و تحول اساسی را لمس کنند.شوقی با بیان اینکه ما در جنگ رسانه موفق نبودیم و این جنگ را تا حدودی به دلیل عدم مطالبه استفاده از ظرفیت نخبگان جبهه انقلاب در دولت سیزدهم باختیم تاکید کرد؛ تمام تلاش و اولویت بنده  بر این است تا شهروندان رشتی از زمان روج از منزل تا بازگشت به خانه با فعالیت  عمرانی و فرهنگی و اقتصادی در این شهر مواجه باشند و ابن تغییر و تحول اساسی  را لمس کنند.

.شهردار رشت با پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر روسیه بیان کرد: در این سفر تلاش شد تا با ایجاد فرصت‌های مناسب، آورده‌های چشمگیری متوجه شهر رشت و استان گیلان شود که گزارش کامل آن توسط نماینده عالی دولت در استان اعلام می‌شود.

**فضای در مانی گیلان فرسوده است

  دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلاندر “جام رسانه امید”  گیلان را  استان سالمند و از طرفی با مهاجرت سالمندان از سراسر کشور خواند و گفت:جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.
وی رشد جمعیت گیلان را منفی خواند و گفت :ما کاهش جمعیت مولد را داریم و  آمار موالید استان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر  ۲۰هزار و ۶۶نفر بوده که این عدد موالید امسال به ۱۸هزار نفر رسید و ما با کاهش موالید نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.
وی گیلان را استان مهاجر پذیر و با جمعیت سر ریز خواند و گفت:متاسفانه فضای در مانی گیلان فرسوده است و پاسخگوی جمعیت استان نیست.آشوبی با بیان اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی ۲۰هزار پرسنل با تعداد ۸ مرکز درمانی و۲۸۶۶ تخت داریم گفت: در کنار همه ی کمبودها پیشگیری برای ما مقدم بر درمان است.رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد تخت بیمارستانی را بالغ بر ۲۸۶۶تخت خواند و گفت:
کنترل فشار خون و قند در غالب یک طرح برای جمعیت ۵۳۳ هزار نفری یک حرکت در راستای سلامت جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد؛پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون در راستای پیشگیری محوری و برنامه ملی سلامت خانواده است و  نظام ارجاع و پزشکی خانواده، جزیی از برنامه ملی سلامت خانواده هستند.

وی شبکه حوزه بهداشت گیلان را بسیار گسترده خواند و گفت:۹۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش حوزه سلامت هستند.دکتر آشوبی مراکز بهداشتی و درمانی گیلان را با بیش از ۴۰ سال قدمت نیازمند نوسازی  ساختاری خواند و گفت:بیمارستان پورسینا را با ۱۰۰سال قدمت یکی از بهترین مرکز خدمات دهی با  داشتن ۳۰۰تختخواب به جامعه گیلان است.وی فضای فیزیکی ساختاری نامطلوب  مراکز درمانی گیلان را بسیار اثر گذار در خدمات دهی خواند و گفت ؛این تا تراژدیی فضای فیزیکی نا مطلوب توان خدمات دهی را از پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی می گیرد.وی از راه اندازی کلینیک جوانی جمعیت و همچنین مجوز بستن ۴۶ قرار داده برای ساخت و نوسازی مراکز  درمانی گیلان خبر داد و گفت؛دانشگاه برای رشد و توسعه نظام سلامت مبتنی بر عدالت، تمام تلاش خود را به کار گرفته،و با عزم راسخ و جدی، ارتقای نظام سلامت را مبتنی بر توسعه مشارکت و عادلانه پیش می برد.وی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی کمتر از یک سال اخیر، بیان کرد: گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال است که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، با احداث این بیمارستان در رشت موافقت شده و در لایحه بودجه امسال نیز توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های دانشگاه، فقدان یک سایت جامع دانشگاهی مشتمل از معاونت‌های دانشگاه است، گفت: این درخواست نیز پس از مطالعه و پیگیری‌های صورت گرفته، مورد توافق هیئت ‌امنای محترم دانشگاه قرارگرفته و در دست اقدام است.
 دکتر آشوبی با اعلام اینکه در کمتر از یک سال اخیر، ۲۱ طرح عام المنفعه سلامت‌محور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده، گفت: ۴۶ طرح عمرانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در دست اقدام است.
 وی از ورود نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با توسعه تجهیزاتی و امکانات درمانی در بخش دولتی، نظام سلامت گیلان به عدالت نزدیک‌تر شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به نصب و راه‌اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، افتتاح مرکز شیمی‌درمانی سرپایی و تشخیص زودرس سرطان بندرانزلی و همچنین راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در تالش خبر داد.
 دکتر آشوبی از تامین بیش از ۹۰۰ قلم تجهیزات پزشکی درمانی در سطح استان خبر داد و گفت: این اقلام با هزینه بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد تومان تهیه و تأمین شده است.
 وی برگزاری موفق سمپوزیوم کشوری و تخصصی ارتقا آموزش علوم پزشکی و کاربرد فناوری مصورسازی، برگزاری همایش سه‌روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور، برگزاری کنگره دوروزه میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزاری سمینار سالانه بیماری‌های ریوی کشور و برگزاری پنجمین همایش ملی سالمندی در گیلان طی کمتر از یک سال اخیر را از دیگر این اقدامات دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه یکی از شعارهای محوری ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توسعه مشارکت است، خاطرنشان کرد: باید برای رشد و توسعه نظام سلامت دست یاری به‌سوی همگان دراز کنیم و ثابت کردیم جز برای خدمت به مردم هیچ شأنیتی برای خود قائل نیستیم.
دکتر آشوبی یکی از برگ‌های برنده دانشگاه در دوره کنونی را بهره‌مند شدن از ظرفیت خیران در نظام سلامت دانست و گفت: چند صد میلیارد تومان سرمایه از خیران و نیکوکاران به دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده شده و همچنان نیز این اقدامات خیرخواهانه ادامه دارد.
وی اقداماتی دیگری نظیر نمایه شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در سیستم رتبه‌بندی تایمز، راه‌اندازی اولین پژوهشگاه تروما در کشور در گیلان و یا راه‌اندازی فاز دوم مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور را از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی کمتر از یک سال اخیر برشمرد.

**اخبار حوزه صنعت با چاشنی امید توسط رسانه به جامعه تزریق شود

تیمور پورحیدری در بازدید خبرنگاران از واحد تولیدی در قالب رویداد رسانه‌ای ۲۴ ساعته «جام امید» که به همت سازمان بسیج رسانه گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: بسیج و سپاه در بخش‌های مختلف کمک حال مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف است و باید از ظرفیت این نهاد در میز خدمت برای رفع مشکلات صنعت استفاده ببریم .

وی با بیان اینکه شاه کلید برون رفت مشکلات کشور به تولید بر می‌گردد، گفت: گیلان جزو استان‌های پیشرو در حوزه تولید و صنعت در کشور است و این در راستای شعار راهبردی مهار تورم و رشد تولید است.مدیرکل صمت گیلان با اشاره به نگاه و رویکرد راهبردی دولت سیزدهم به تولید و اشتغال بیان کرد: به جهت قابلیت‌های خوب  و پیشتازی در تولید ، صنعت و اشتغال در گیلان علارغم اینکه استان کشاورزی هستیم  تمام نگاه‌ها به این استان معطوف شده است.پورحیدری با انتقاد از سیاست‌های انقباضی بانک‌ها اضافه کرد: اگر چه سیاست‌های بانکی با جهش تولید و اشتغال مغایرت دارد ولی نیاز است بانک‌ها سیاست‌های راهبردی شأن که زنجیره ناقصی است  را نسبت به تولید تغییر دهند.
مدیرکل صمت گیلان افزود: بانک‌ها در راستای تقویت زیرساخت‌های تولید از جمله افزایش طرح توسعه، خرید ماشین آلات و افزایش ظرفیت تسهیلات ارائه دهند.پورحیدری با تاکید بر لزوم راستی آزمایی سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت افزود: اعتبارات و تسهیلات به افراد و شرکت‌هایی داده می‌شود که دغدغه تولید داشته باشند.
مدیرکل صمت گیلان از احیای ۱۰۵ واحد راکد در این استان توسط دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۴۰ معدن متروکه اکتشافی در گیلان در مرحله بازگشت به چرخه فعالیت و تولید قرار دارد.پورحیدری با اشاره به اجرای ۱۵۲طرح صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصد و اعتبار شش هزار و ۴۰۰ دو میلیارد ریالی گفت: با اجرا این پروژه‌ها برای بیش از ۵۵۰۰ نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
وی از صدور جواز ساخت برای ۶۶۶ شرکت برای ایجاد صنایع جدید در گیلان خبر داد و افزود: با احداث این تعداد شرکت‌ها برای حدود ۲۱ هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد که تا پایان دولت سیزدهم برنامه ریزی شده است.
مدیرکل صمت گیلان از اختصاص ۱,۸۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این مقدار تسهیلات اعتباری به ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در دو سال اخیر اختصاص یافته است.پورحیدری از تحقق ۵۰ درصدی تعهدات اشتغال در گیلان خبر داد و بیان کرد: از ۳۵ هزار تعهد اشتغال در گیلان بیش از ۱۵ هزار اشتغال تحقق یافته است و ۴۵ درصد اقتصاد و اشتغال استان توسط صمت صورت می‌گیرد.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه بانک‌ها در حوزه تولید  خودشان را با سیاست‌های دولت  و سیاست تولید هماهنگ کنند، گفت: عمده منابع اعتباری برخی بانک‌ها در خارج از استان هزینه می‌شود که این باید مورد بررسی قرار گیرد.
پورحیدری با بیان اینکه کمبود اراضی در حوزه تولید و گسترش فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در گیلان چالش بزرگی است، اضافه کرد: تشویق کارآفرینان خوشنام و مؤثر در حوزه صنعت و تولید مورد توجه رسانه ها باشد.وی از کمک رسانه در راستای انعکاس اخبار حوزه صنعت  تقدیر نمود و گفت:اخبار حوزه صنعت با چاشنی امید توسط رسانه ها به جامعه تزریق شود.

**تامین صدر درصدی کمک فنر کرمان موتور و ایران خودرو در شهر صنعتی رشت(خودرو عظام)

اسماعیل عمو زاده مدیرتولید شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران  وقطعات کمک فنر در شهر صنعتی رشت در جریان بازدید خبرنگاران از این شرکت اظهار کرد:این شرکت بصورت مستقیم برای ۱۵۰۰ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.وی افزود:کمک فنر ماشین محصولی خاص شبیه به موتور خودرو و دارای تکنولوژی خاصی است و شرکت فراوری و ساخت توانایی طراحی و تولید این محصول را دارد.

عموزاده با اشاره به کیفیت بالای کمک فنر تولید شده در این شرکت تصریح کرد:این شرکت با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار کمک فنر در استان گیلان و در شهر صنعتی رشت فعالیت می کند.وی خاطرنشان کرد:کمک فنر تولید شده این شرکت علاوه بر اینکه تمام نیاز بازار ایران (حدود صدرصد ایرانخودرو و کرمان موتور و همچنین ۶۰ درصد سایپا) را تامین میکند به کشور روسیه نیز صادر می شود.

مدیرتولید سایت کمک فنر شرکت فرآوری و ساخت گفت:فاز توسعه در راستای تولید روزانه ۴۰ هزار کمک فنر در سفر آتی رییس جمهور به گیلان افتتاح می شود که اگر راه اندازی شود یک رکورد بی سابقه است و حالا حالاها رقیب نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است خبرنگاران استان طی بازدید از شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو در شهر صنعتی رشت از نزدیک با مراحل تولید در این شرکت آشنا شدند.گروه قطعات خودرو عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. شرکتهای عضو گروه در تهران و استان‌های مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌اند و شرکت “مادر” نیز با نام “گروه قطعات خودرو عظام” ثبت و در تهران مستقر است.

*****
گفتنی است همه در رویداد جام رسانه ای امید گرد هم آمدند تا در یک اتفاق و فضای مشترک، مدیران و مسئولان و شرکت هایی را معرفی کنند که با وجود کارهای بزرگی که میکنندگمنام  ماندند.#پیشرفت_ایران#پیشرفت_گیلان#جام_رسانه_امید
  • نویسنده : گزارش؛؛زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۴درصدی پروژه های طرح میثاق رشت/ حمایت استاندار گیلان از پروژه های مدیریت شهری رشت/ تیرهای برق رها شده در خیابان ها موجب خسارت به شهروندان می شود/ معابر رشت نیمه خاموش هستند
با تغییر عملکرد پزشکان فرهنگ مصرف دارو در مردم تغییر خواهد کرد
گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
بازدید معاون تعزیرات حکومتی استان گیلان و هیئت همراه از انبار مرکزی اموال تملیکی استان
تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور در استان گیلان
برگزاری مزایده فروش ۳ ملک به ارزش ۸۷ میلیاری ریالی املاک و مستغلات در استان گیلان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.